گروه حوادث: کلاهبردار سابقه‌دار برای فریب دختران دم بخت به آنها وعده ازدواج می‌داد و سپس به بهانه خرید مسکن میلیون‌ها تومان از آنها کلاهبرداری می‌کرد

متهم به کلاهبرداری

بعد از ظهر یازدهم آبان ماه، مأموران گشت کلانتری 127 نارمک هنگام گشتزنی در خیابان گلستان متوجه درگیری 2 زن جوان با مردی شدند که قصد فرار از دست آنها را داشت.با انتقال این سه نفر به کلانتری و شکایت زنان جوان، پرونده این درگیری در اختیار قاضی ولی‌زاده، بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 4 تهران، قرار گرفت و با دستور او تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ به بازجویی از شاکیان و متهم پرونده پرداختند.

کلاهبرداری به بهانه ازدواج

«سعید از سادگی ما سوءاستفاده کرد و با بهانه پیش‌فروش مسکن میلیون‌ها تومان از هر دو نفر ما کلاهبرداری کرده است»؛ این نخستین ادعاهای پروانه یکی از 2 زن جوان بود که مدعی بود این مرد وی و شاکی دیگر را به بهانه ازدواج فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده است.

وی در بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت: 5 ماه قبل در محل کارم با سعید آشنا شدم. او خودش را طراح نقشه ساختمانی معرفی می‌کرد و با ابراز علاقه به من می‌گفت قصد دارد زندگی جدیدی را با من شروع کند، به این ترتیب بود که به او اعتماد زیادی پیدا کردم تا جایی که وقتی مدتی بعد او پیشنهاد ازدواج داد به پیشنهاد او جواب مثبت دادم.

یک ماه از آشنایی من و سعید گذشته بود که یک روز او ادعا کرد شرکتی که به‌عنوان طراح نقشه ساختمانی با آنها همکاری می‌کند، در حال پیش‌فروش چند واحد مسکونی است و او می‌تواند یکی از این واحدها را با پرداخت 5میلیون تومان برای من پیش خرید کند. من که فکر می‌کردم یک فرصت طلایی برای خرید خانه پیش‌رویم قرار گرفته است، بدون تحقیق و پرس و جو، 5 میلیون تومان به او دادم تا برایم یک واحد مسکونی بخرد.

تعقیب برای کشف راز

2 ماه از زمان تحویل پول‌ها گذشته بود که زن جوان با امروز و فردا کردن‌های سعید و ادعاهای او درباره اینکه پیش‌فروش خانه‌ها به تاخیر افتاده است، به او مشکوک شد و تصمیم گرفت تا او را تعقیب کند. پروانه درباره این موضوع می‌گوید: درحالی‌که به حرف‌های سعید که مدعی بود در شرکت مشکلی پیش آمده و علت تاخیر در پیش فروش هم همین است مشکوک شده بودم، احتمال دادم که او یک کلاهبردار است، بنابراین یک روز که به محل کارم آمد و از من خواست برای انجام کاری ضروری خودرویم را برای چندساعت به او قرض بدهم، بعد از دادن خودرویم به تعقیب او پرداختم.

زن جوان ادامه داد: او به محل خلوتی رفت و در آنجا زن جوانی را سوار خودرویم کرد. با دیدن این صحنه شوکه شده بودم و تصمیم گرفتم خانه این دختر جوان را پیدا کنم تا بفهمم که او چه رابطه‌ای با همسر آینده‌ام دارد و برای همین وقتی که او از سعید جدا شد، او را تا خانه‌شان تعقیب کردم و توانستم نشانی خانه‌اش را پیدا کنم.

بعد از آن به سراغش رفتم و وقتی از او درباره رابطه‌اش با سعید پرسیدم، او گفت با سعید نامزد است و قرار است با یکدیگر ازدواج کنند. با شنیدن این حرف‌ها، موضوع نامزدیم با سعید را برایش توضیح دادم و در آن زمان متوجه شدم او نه تنها درباره ازدواج به هر دوی ما دروغ گفته، بلکه از هردوی ما به یک شیوه کلاهبرداری کرده است.

کلاهبردار در دام 2 نامزد

طولی نکشید که سعید از ماجرای ملاقات این دو زن جوان و افشای دروغ‌هایش با خبر شد و بنابراین یکباره ناپدید شد اما 2 زن جوان تصمیم گرفته بودند هر طوری شده پول‌هایشان را از او پس‌بگیرند؛ این موقعیت هم هنگامی فراهم شد که پروانه، به‌صورت اتفاقی سعید را در حال عبور از خیابان نارمک دید و به سرعت ماجرا را به مالباخته دیگر که پروین نام داشت اطلاع داد و از او خواست هر چه زودتر خودش را به آنجا برساند.

از اینجای ماجرا را پروین برای کارآگاهان تعریف می‌کند و می‌گوید: سعید به بهانه سرمایه‌گذاری مسکن از من 4 میلیون تومان گرفته بود و به همین خاطر وقتی که پروانه تماس گرفت و ماجرا را گفت خودم را به سرعت به آنجا رساندم و با سعید درگیر شدیم که ماموران با حضور در محل، هر سه نفر ما را به کلانتری انتقال دادند.

شگرد اختصاصی

با ادعاهای زنان جوان، تحقیقات درباره سوابق سعید آغاز شد و خیلی زود مشخص شد او یک تبهکار سابقه دار است که در سال‌های77، 79 و 84 به اتهام کلاهبرداری روانه زندان شده است که 2 مورد از سوابق وی، مربوط به کلاهبرداری از زنان جوان با وعده ازدواج بود که نشان‌می‌داد این شگرد اختصاصی وی برای کلاهبرداری است.

شاکیان بیایند

سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر دستگیری این متهم گفت: بازپرس پرونده دستور انتشار تصویر بدون پوشش چهره متهم را صادر کرده است و دیگر شاکیان احتمالی می‌توانند درصورت شناسایی متهم برای شکایت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ و یا شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران مراجعه کنند و مطمئن باشند هویت و اظهارات‌شان درباره این پرونده کاملا محرمانه خواهد ماند.

وی افزود: افرادی هم که از دیگر جرایم احتمالی این متهم اطلاعاتی دارند، می‌توانند اطلاعات خود را به‌صورت تلفنی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ قرار دهند.

کد خبر 121036

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز