همشهری آنلاین: معاون شرکت ارتباطات سیار ایران از ارسال 100 میلیون پیام کوتاه در روز از سوی مشترکان اپراتور همراه اول خبر داد و گفت: تا بهمن ماه سال جاری ظرفیت مراکز SMSاز 10 هزار پیام کوتاه در ثانیه به 40 هزار پیام کوتاه در ثانیه افزایش می یابد.

SMS Center


غالب حریری در گفتگو با مهر با بیان اینکه با افزایش ظرفیت مراکز SMS عید نوروز 90 مشکلی در ارسال و دریافت پیامک ها نخواهیم داشت گفت: در این طرح زیرساخت موجود مراکز SMS را روی یک سیستم جدید پیاده سازی کرده و توسعه مراکز SMS را به چهار شهر دیگر نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.
وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده پیاده سازی سیستم جدید مراکز SMS تا بهمن ماه به اتمام می رسد افزود: عید نوروز مشترکان بدون هیچ دغدغه ای می توانند پیامکهای خود را ارسال کنند.

حریری با اشاره به افزایش استفاده از پیام کوتاه در میان مشترکان گفت: در سال جاری با افزایش تقاضا برای ارسال پیام کوتاه از سوی مشترکان مواجه هستیم به نحوی که ارسال پیامک از 70 میلیون در روز به ارسال روزانه 100 میلیون پیامک افزایش یافته است.

معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار همچنین میزان موفقیت تماس از سیمکارتهای همراه اول را 96 درصد عنوان کرد و گفت: میانگین درصد موفقیت مکالمات در تهران 97 درصد است اما در کل کشور این عدد حدود 96 درصد عنوان شده و این به این معنی است که از هر 100 تماس انجام شده تنها حدود 3 تا 4 تماس با مشکل برقراری ارتباط مواجه می شود.

آخرین آمار میزان قطعی حین مکالمات نیز 5/1 درصد است که استاندارد آن در دنیا حدود دو درصد اعلام شده است.

کد خبر 120897

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز