دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

دقایقی قبل از اینکه کنفرانس مطبوعاتی افشین قطبی شروع شود و بازیکنان تیم ملی برای تمرین بعد از ظهر استوک‌هایشان را بپوشند، خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که بازی دوستانه تیم ملی مقابل نیجریه لغو شده است.

فوتبال تمرین

قرار بود فردا بعد از ظهر تیم ملی نیجریه با اکثر ستارگانش در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی ایران قرار بگیرد؛ بازی دوستانه‌ای که در تقویم بازی‌های تدارکاتی آخرین بازی خانگی قبل از جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شد و قطبی هم حساب زیادی روی آن باز کرده بود. اما تنها 48 ساعت قبل از سوت آغاز بازی و درحالی‌که حتی جواد نکونام و مسعود شجاعی هم برای شرکت در تمرینات تیم ملی از اوساسونا وارد تهران شده بودند، خبر کنار کشیدن نیجریه‌ای‌ها منتشر شد.

ظاهرا دلیل فدراسیون نیجریه برای لغو این بازی غیبت لژیونرهاست. نبی، دبیر فدراسیون فوتبال در توضیح این ماجرا می‌گوید:« طی نامه‌ای که از سوی فدراسیون نیجریه در تاریخ 15 نوامبر(24 آبان‌ماه) به فدراسیون ارسال شد این کشور درخواست لغو این دیدار تدارکاتی را داشت.

دبیرکل فدراسیون فوتبال نیجریه با ارسال نامه‌ای ضمن اشاره به برنامه توافق شده بین 2فدراسیون اظهار داشت: متأسفانه برخی از بازیکنان کلیدی نیجریه در آخرین لحظات از همراهی تیم ملی‌صرف‌نظر کرده‌اند و این افتخار را نداریم که به ایران بیاییم و دیدار دوستانه 17 نوامبر(26 آبان) را برگزار کنیم.» او اضافه می‌کند: «دبیرکل فدراسیون نیجریه در ادامه نامه خود آورده است: در هر حال با توجه به تمامی تدارکاتی که فدراسیون فوتبال ایران به جهت برگزاری این دیدار متحمل شده است، ما پیشنهاد برگزاری این دیدار دوستانه را در سال 2011 و در تاریخی که مورد توافق فدراسیون ایران است ‌ ارائه می‌دهیم و تعهد می‌کنیم که تمامی هزینه‌های پرداختی برای این دیدار تدارکاتی را در ایران متحمل می‌شویم.»

اما لغو این بازی عواقب زیادی خواهد داشت. قبل از هر چیز اردوی تیم ملی که با 26 بازیکن برگزار شده و حتی لژیونرها هم به آن اضافه شده‌اند، هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت. هرچند کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون مدعی است که به‌دنبال یک تیم جایگزین برای بازی تدارکاتی است ولی تردیدی نیست که در این زمان کم هیچ تیم خوبی نمی‌تواند خودش را به تهران برساند.

وقفه یک هفته‌ای لیگ برتر هم زیان دیگری است که فوتبال ایران متحمل می‌شود. باشگاه‌ها یک هفته از شرایط بازی فاصله می‌گیرند، درحالی‌که تیم ملی هم بازی تدارکاتی‌اش را در روز فیفا انجام نمی‌دهد.مهم‌تر از همه اما لطمه‌ای است که به اعتبار فوتبال ایران وارد می‌شود.

این نخستین بار نیست که بازی‌های تیم ملی در فدراسیون فعلی در لحظه آخر لغو می‌شود. بازی دوستانه با اوکراین هم از سوی فدراسیون قطعی اعلام شده بود ولی مشخص شد که میزبان مشترک یورو 2012 در همان تاریخ قرار است میزبان تیم ملی هلند باشد. قبل از آن هم چند بار تیم‌های آفریقایی درحالی‌که قرار بود با تیم اصلی‌شان به تهران بیایند، با گروهی بازیکن جوان و گمنام مقابل تیم ملی ایران ایستادند. در این شرایط این سؤال پیش می‌آید که وضعیت تنظیم قراردادهای فدراسیون چگونه است که تیم‌های حریف به راحتی در آخرین لحظه از بازی انصراف می‌دهند و شأن فوتبال ایران را زیر سؤال می‌برند؟

ناراحتی قطبی ازلغو بازی نیجریه

قطبی درباره لغو بازی فردا گفت: خیلی ناراحتم. به‌هرحال ما تمرینات را ادامه می‌دهیم و فردا با بازیکنانی که در اردو حضور دارند دیداری را برگزار خواهیم کرد. من و همکارانم برای این بازی خیلی باانگیزه بودیم، موقعیت خوبی بود که با حضور هواداران ایران‌دوست، بازی خیلی خوبی داشته باشیم.

چند بازیکن جدید را به تیم ملی دعوت کرده بودیم و می‌خواستیم که آنها را امتحان کنیم. او درباره دعوت از چندبازیکن کم‌تجربه هم گفت: اسکلت تیم ما ساخته شده است، ما بازیکنانی را می‌خواهیم که اگر روی نیمکت تیم ملی هم بنشینند، سمپاشی نکنند.

کد خبر 120847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز