همشهری آنلاین: فیفا با حضور دژاگه در تیم ملی ایران موافقت کرده و تاییدیه خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده است.

به گزارش ایلنا افشین قطبی سرمربی تیم ملی ایران نام اشکان دژاگه بازیکن ایرانی تیم ولفسبورگ را در لیست 50 نفره ارسالی به کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار داده بود تا فدراسیون فوتبال موافقت فیفا را نیز به دست آورد که این کار انجام شد. دژاگه 23 ساله از کودکی به همراه خانواده خود در آلمان زندگی می‌کند و سابقه بازی در تیم‌های جوانان و زیر 20 سال آلمان را نیز دارد. طبق قوانین قبلی فیفا او به خاطر بازی در تیم زیر 20 سال آلمان نمی‌توانست برای تیم ملی ایران بازی کند اما با توجه به تغییران به وجود آمده در قوانین فیفا دژاگه می‌تواند در تیم ایران بازی کند. بر اساس قوانین جدید بازیکنانی که در تیم بزرگسالان یک کشور بازی نکرده باشند در صورت داشتن ملیتی دیگر،در هر سنی می‌توانند برای تیم آن کشور بازی کنند. دژاگه به همین دلیل می‌تواند برای ایران بازی کند،از همین رو قطبی نام او را در لیست 50 نفره برای حضور در جام ملتهای آسیا قرار داد تا تشریفات اداری این کار انجام شود.

در همین رابطه خبر می‌رسد که فیفا با حضور دژاگه در تیم ملی ایران موافقت کرده و تاییدیه خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده است. این در حالی است که افشین قطبی نیز چند روزی است به آلمان سفر کرده تا ضمن صحبت با خود دژاگه،تمرینات و بازیهای او را نیز زیر نظر بگیرد و با مربیانش هم صحبت کند. به این ترتیب اگر مشکل خاصی به وجود نیاید دژاگه در جام ملتهای آسیا برای تیم ایران بازی خواهد کرد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز