گروه سیاسی: دادستان عمومی و انقلاب تهران در مورد پرونده متهمان کهریزک گفت: 3 قاضی پرونده از سمت خود تعلیق شده‌اند و پرونده آنها در یکی از شعب در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است و تحقیقات ادامه دارد.

عباس جعفری دولت آبادی آخرین وضعیت پرونده‌های مفاسد اقتصادی، متهمان کهریزک، حادثه سعادت‌آباد، مهدی هاشمی و ارائه مرخصی به زندانیان حوادث پس از انتخابات را تشریح کرد.

پرونده بیمه، متهم اصلی دارد

وی با اشاره به‌ آخرین وضعیت پرونده‌ بیمه اظهار کرد: روز شنبه برای 54 نفر از متهمان این پرونده، کیفرخواست صادر شده و پرونده‌ آنها به دادگاه ارسال می‌شود.به گزارش ایسنا، دادستان تهران ادامه داد: 4نفر از متهمان که کارمند دولت هستند در بازداشت به سر می‌برند. اتهام این چهار نفر اختلاس توأم با جعل است. میزان اختلاس از اموال دولتی، در حدود 8میلیارد تومان است. این افراد در بیمه کرج شروع به فعالیت کردند‌ و با بیمه‌نامه‌های جعلی و پرونده‌های ساختگی تصادفات، وجوهی را از بیمه دریافت کرده و به‌نفع خود برداشت می‌کردند.

جعفری دولت‌آبادی، اتهام50نفر دیگر را معاونت در اختلاس اعلام کرد و افزود: این افراد نیز تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: از 4 متهم اصلی این پرونده، یکی از آنها رئیس سابق بیمه و دیگری معاون سابق اداری و مالی و 2 نفر دیگر کارمند بودند. این پرونده بخشی از یک پرونده‌ بزرگ مفاسد اقتصادی است و چند متهم دیگر نیز دارد که پرونده‌ آنها به محض تکمیل، به دادگاه ارسال خواهد شد.

دادستان تهران در گفت‌وگو با ایسنا یادآور شد: این پرونده یک متهم اصلی دارد که در وقت مناسب در مورد آن اقدام و اطلاع‌رسانی خواهد شد. در حقیقت این پرونده 3بخش دارد که بخش اول این پرونده به دادگاه ارسال می‌شود و تا سایر پرونده‌ها تکمیل نشود درخصوص متهم اصلی اقدام نخواهد شد.

4 مأمور بازداشت شدند

جعفری دولت‌آبادی درباره‌ پرونده قتل در‌ سعادت‌آباد اظهار کرد: در پرونده قتل سعادت‌آباد برای قاتل و متهم زندانی به‌عنوان معاونت در قتل قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شده و پرونده متهمان با توجه به نوع اتهام متهم، به دادگاه کیفری استان ارسال خواهد شد.دادستان تهران گفت: در این حادثه 4 مامور نیروی انتظامی بازداشت شده‌اند که ظرف چند روز گذشته پس از تکمیل تحقیقات آزاد شده‌اند و این پرونده با توجه به نوع اتهامات ماموران به دادسرای نظامی تهران ارسال خواهد شد.

پیمودن مسیرهای اصلاحی

دادستان تهران در مورد اظهارات آیت‌الله احمد جنتی مبنی بر اینکه «نباید به زندانیان فتنه‌گر مرخصی داده شود»، توضیح داد: قسمت اخیر بند 5 ماده 156 قانون اساسی یکی از تکالیف قوه قضاییه را اصلاح مجرمین می‌داند؛ بنابراین در هر مورد که قوه قضاییه مسیرهای اصلاحی را بپیماید و به نتیجه برسد، آن راه‌ها مطابق قانون است. این یک اصل مترقی است که صرف محکومیت، راهگشا نیست.

جعفری دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: در این رابطه با آیت‌الله جنتی دیداری داشتم و توضیحاتی خدمت ایشان دادم که اعطای مرخصی‌ در چارچوب‌های مشخص در قوه قضاییه تعریف شده است و مرخصی‌ها براساس فرایندی مشخص، تعریف، تصویب و اجرا می‌شوند و ابهام ایشان نیز برطرف شد و از این امر اظهار خشنودی کردند که ما این اطمینان را داده‌ایم.

دستگیری مهدی هاشمی در صورت مراجعت

جعفری دولت‌آبادی همچنین درخصوص اخبار منتشره مبنی بر دستگیری مهدی هاشمی درصورت ورود به ایران، اظهار کرد: پرونده مهدی هاشمی در دادسرای شهید مقدس مفتوح است و درصورت مراجعت به ایران قطعاً دستگیر و محاکمه خواهد شد.

تکذیب یک خبر

خبر رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی با مسئولیت معاون اول قوه قضاییه تکذیب شد. در اطلاعیه روابط عمومی قوه قضاییه که به همین منظور منتشر شده آمده است: در پی انتشار خبری مبنی بر رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی با مسئولیت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی که در برخی رسانه‌ها انتشار یافته است به اطلاع می‌رساند این خبر اساساً خلاف واقع بوده و صحت ندارد.

از تمامی رسانه‌ها اعم از مطبوعات و خبرگزاری‌ها انتظار می‌رود با حفظ امانت داری و انجام صحیح رسالت مطبوعاتی خود در انتقال صحیح اخبار و گزارش‌هایی از این دست اقدام شایسته به عمل آورند. بدیهی است قوه قضاییه موارد تخلف از قانون را، مجدانه پیگیری خواهد نمود و از مجازات متخلفین چشم‌پوشی نخواهد کرد.

کد خبر 120843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز