مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران به دنبال استاندارد سازی، کیفی سازی، توانمندسازی واحدهای اجرایی، تعیین معیارهای سنجش و نهادینه سازی آموزش نیروهای درون شهرداری و شهروندان است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در سال جدید باید تمام بودجه بندی اعتبارات، عزل و نصب‌ها و تصمیم گیری ها و قضاوت ها حول سامانه 137 اتفاق بیفتد ، تصریح کرد: در سالی که گذشت ما تلاش بسیاری کردیم که شعار ناحیه محوری را عملیاتی کنیم اما به نظر می رسد هنوز تحول اساسی در حوزه ساختاری و کارآمدی مدیران نواحی و رسیدگی به حقوق و معیشت کارمندان و کارکنان نواحی ،  عزل و نصب ها و... آنچنان که توقع داشتیم ، صورت نگرفته است

به گزارش همشهری، محمد باقر قالیباف شهردار تهران با حضور در مراسم نخستین سالگرد راه اندازی سامانه 137 شهرداری تهران  در تالار حرکت  تاکیدکرد: چنانچه هر نهاد یا  سازمانی در تحقق اهداف  فلسفه وجودی خود ناکام ماند، بی شک می‌بایست  از گردونه فعالیت  حدف شود و خواستار آن شد تا هر مدیری در طول دوران فعالیت خود دائما رسالت ، چرایی ، چیستی وچگونگی عملکرد مجموعه تحت امرش را به خود یادآور شود.
 قالیباف خطاب به شهرداران مناطق و نواحی و معاونین خود با بیان اینکه باید برای کار در سال آینده  اصطلاحا باید کمربندها را محکم  ببندید ، گفت: فرصت بزرگی برای انجام کارهای بزرگ در مجموعه شهر تهران فراهم شده و باید از این فرصت برای خدمات رسانی مطلوب و شایسته به شهروندان تهرانی بهره برد.
شهردار تهران خواستار آن شد تا رسانه های صوتی ، تصویری و نوشتاری  با شرح وظایف  اصلی سامانه 137 و اولویت‌های این سامانه که مربوط به  رفع مشکلات فوریت‌دار  شهری است ، توقعات ،  خواسته ها و نیازهای مطروحه از سوی شهروندان با سامانه 137 را منطبق با واقعیات و به گونه‌ا‌ی ماهیت این سامانه  نمایند، کاری که به گفته شهردار تهران، امروز پس از گذشت یک سال از راه اندازی این سامانه هنوز به درستی برای  اذهان عمومی  تبیین نشده است و هنوز شاهد طرح مشکلاتی نظیر  درخواست روکش آسفالت   دراین فصل از سال و در دمای زیر 10 درجه ، و یا ساخت یک بوستان محله ای و... ازسوی شهروندان با137هستیم که رسیدگی به آن به دلایل کارشناسی در طرح زمانبندی 6 الی 24 ساعته 137 نمی‌گنجد. شهردار تهران در عین حال   اظهار داشت: دریک قضاوت منصفانه  با راه‌اندازی سامانه 137 کار بزرگی صورت گرفته اما  فقط تا 30 درصد توانسته‌ایم به اهداف اصلی و نهایی یا وضعیت مطلوب  خود نزدیک شویم.
قالیباف تصریح کرد: شهرداران مناطق و نواحی باید خود را مستقیما پاسخگو و مسئول رسیدگی به درخواست‌ها و نیازهای مطرح شده شهروندان در سامانه 137 دانسته و در کنار عوامل اجرایی پیگیرانه و با جدیت ، رسیدگی به درخواست های شهروندان را در دستور کار قرار دهند.
شهردار تهران در عین حال   اظهار داشت: دریک قضاوت منصفانه  با راه‌اندازی سامانه 137 کار بزرگی صورت گرفته اما  فقط تا 30 درصد توانسته‌ایم به اهداف اصلی و نهایی یا وضعیت مطلوب  خود نزدیک شویم.  شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اینکه 137 هیچ وقت نمی‌تواند همه نیازهای شهروندان تهرانی را پاسخ دهد ، تصریح کرد: هیچ مدیر لایقی نمی تواند ادعا کند می‌تواندهمه چاله های تهران را پر کند ، این ادعایی  گزاف و دروغی بیش نیست . قالیباف با تاکید بر اینکه اغلب فعالیتهای شهرداری باید در سامانه 137 متمرکز شود، افزود: بتدریج باید کلیه فعالیتهای شهرداری از جمله مسایل شهرسازی که بیشترین  نارضایتی مردم را بدنبال دارد از طریق سامانه 137 مورد رسیدگی قراردهیم. 
به گزارش همشهری هم‌اکنون روزانه 8 هزار تماس با سامانه 137 برقرار می‌شود که تاکنون 71 درصد پیامها عملیاتی شده و بازخورد پیامهای شهروندان ظرف 72 ساعت به اطلاع آنها می‌رسد. همچنین از زمان راه‌اندازی سامانه 137 تاکنون یک میلیون و 775 هزار و 965 تماس گرفته شده که از این تعداد 947 هزار و 340 پیام ثبت شده است.

کد خبر 12027

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز