همشهری آنلاین: فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری پس از بررسی‌های لازم رای نهایی پرونده دوپینگ وزنه‌بردار فوق سنگین ایران را اعلام کرد و او را برای همیشه از وزنه زدن محروم کرد.

alihosseini

به گزارش ایپنا، "سعید علی‌حسینی"، وزنه‌بردار فوق سنگین ایران بعد از مسابقات قهرمانی 2009 جهان در کره جنوبی به دوپینگ متهم شد و فدراسیون وزنه‌برداری چند ماه بعد در خبری اعلام کرد که این ورزشکار به دلیل مثبت بودن نمونه دوپینگ، در کره وزنه نزده است اما کادر فنی تیم ملی گفته بود که علی‌حسینی به علت مصدومیت روی تخته نرفته است.

در همین راستا با شکایت علی‌حسینی به این موضوع، کمیته دادرسی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری برای بررسی پرونده این ورزشکار دو نشست را در 25 خرداد ماه و 13 شهریور ماه امسال با مسئولین فدراسیون ایران برگزار کرد و بلاخره پس از مدتها عصر روز شنبه (15 آبان) با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کشورمان رای قطعی را اعلام کرد.

گفتنی است؛ طبق اعلام فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری، سعید علی‌حسینی (وزنه‌بردار فوق سنگین ایران) در پایان بررسی‌های کمیته دادرسی، به استفاده از دوپینگ محکوم شد و مادام‌العمر نمی‌تواند در این رشته ورزشی فعالیت کند.

کد خبر 120114
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز