گروه ادب و هنر: برگزیدگان چهارمین دوسالانه بین‌المللی نقاشی معاصر جهان اسلام طی مراسمی در موزه هنرهای معاصر تهران معرفی شدند و جوایزی به آنها اهدا شد.

چهارمین دوسالانه بین‌المللی نقاشی معاصر جهان اسلام با معرفی و اهدای جوایزی به برگزیدگان، به کار خود خاتمه داد.

هیأت داوران چهارمین دوسالانه نقاشی معاصر جهان اسلام متشکل از سه داور از کشورهای مراکش، تونس و آذربایجان به همراه چهار هنرمند ایرانی محمد فاسونکی، محمدعلی ترقی‌جاه، حبیب‌الله صادقی و مهدی حسینی، برگزیدگان این دوره را به شرح ذیل معرفی کردند.

جوایز برگزیدگان بخش خارجی شامل لوح افتخار فرهنگستان هنر، تندیس مؤسسه فرهنگی - هنری صبا، به همراه 10سکه بهار آزادی به «کریم خرباوی» از کشور مراکش، «ساموئل کلمن دولو» از کشور غنا، «نذیر آیدین» از ترکیه، «عیسی ماجد القانم» از کشور قطر، «نزار صبور» از کشور سوریه و «ریحان عباسی اوغلو» از کشور ترکیه اهدا شد.

جوایز برگزیدگان بخش داخلی شامل لوح افتخار فرهنگستان هنر، تندیس مؤسسه فرهنگی- هنری صبا و 10سکه بهار آزادی به بابک اطمینانی، شهریار احمدی، حبیب توحیدی، رضا هدایت، پریسا فریدونی و وحید چمانی تعلق گرفت.

جایزه ویژه این دوسالانه نیز شامل تندیس و لوح افتخار فرهنگستان هنر به همراه 25سکه بهار آزادی را در بخش داخلی «آنه محمد تاتاری» از آن خود کرد که در بخش خارجی این جایزه به «محمد اکسو» الجزایری تبار اهدا شد.

در چهارمین دوسالانه بین‌المللی نقاشی معاصر جهان اسلام جوایزی نیز با عنوان تشویقی‌های دبیر دوسالانه به 5هنرمند اهدا شد که این جایزه شامل لوح تشویق فرهنگستان هنر و 2سکه بهار آزادی به «احمد مرشدلو»، «بهنوش کاظمی»، «امیر راد»، «شنتیا ذاکرعامری» و «سید حسام طباطبایی» اختصاص یافت.

همچنین در بخش خارجی از «نظیم بایکیشیف» از کشور آذربایجان، «فرخ نعمت‌زاده» از کشور تاجیکستان و «محمد العامری» از کشور اردن با اهدای لوح تقدیر فرهنگستان هنر و 3سکه بهار آزادی تقدیر شد که این جوایز در بخش داخلی به «مصطفی سروریان»، «فهیمه صالحی فیروز» و «خلیل سمائی» اهدا و از آنان تقدیر شد.

کد خبر 12011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز