چهارشنبه ۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

مرتضی اسلام‌زاده: چند روز پیش برای اولین‌بار، فستیوال شناخت بهترین بازی‌های رایانه‌ای در شهر لندن برگزار شد.

این مراسم که همچون اسکار بود، «اسکار بازی‌های رایانه‌ای» نیز نام گرفت و از این پس با عنوان »The British Academy Video Games AWARDS» به‌صورت سالانه برگزار می‌شود. این مراسم با استقبال پرشور هواداران این‌گونه بازی‌های رایانه‌ای روبه‌رو شد.

یکی از طرفداران پروپاقرص شخصیت «لارا» در بازی«Tomd Raider»(مقبره مهاجم) که خود نیز بی‌شباهت به «لارا» نبود، در این‌باره گفت: «من بسیار خوشحال هستم که بازی‌های رایانه‌ای دوباره طرفداران زیادی پیدا کرده است. این مراسم دقیقاً مثل اسکار بود و از این‌رو حتی هنرپیشه‌های معروف هم تمایل پیدا کردند به اینجا بیایند و خیلی از آنها سعی دارند که از صداهای آنها روی این بازی‌های رایانه‌ای استفاده بشود و این باعث خواهد شد که این بازی‌ها بیشتر توسعه یابد. من 10سالم بود که با شخصیت کارتونی «لارا» آشنا شدم و از همان موقع کاراکتر «لارا» خیلی روی من تاثیر داشت. در چند سال گذشته شخصیت‌های جدیدی به دنیای این بازی‌ها آمده‌اند، ولی به نظر من هیچ‌کدام به خوبی «لارا» نیستند.»

آقای «اندی سرکیس» مدیر برگزاری فستیوال در همین زمینه گفت: «این فستیوال از هماهنگی زیادی برخوردار بود و می‌تواند ارتباط خوبی با نسل جدید بازی‌های رایانه‌ای برقرار کند. بازی‌های جدید با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته رایانه‌ای و نوشتاری ما را قادر ساخته‌اند نسل جدیدی از بازی‌هایی را که شباهت زیادی به فیلم‌های واقعی دارند، به دوستداران آنها ارائه کنیم. »

آقای «نیک رودز» که از آهنگسازان این‌گونه بازی‌های رایانه‌ای است، می‌گوید: «من از برگزاری این فستیوال بسیار خوشحال هستم و فکر می‌کنم این فرصت بسیار خوبی برای علاقه‌مندان است تا با جنبه‌های مختلف ساختن این‌گونه بازی‌های رایانه‌ای آشنا شوند و ببینند که چه زحماتی برای ساختن آنها کشیده شده است.»

آقای «ال کینگ» یکی از برندگان جوایز نیز حرفهای جالبی داشت؛ وی گفت: «ای کاش می‌توانستم، شما، دوستانتان و همه طرفداران را به استودیوی خودم در شهر نیوکاسل ببرم و به شما نشان بدهم این بازی‌ها چه مراحلی را طی می‌کنند تا ساخته شوند.

برنامه‌نویسان، گرافیست‌ها و بسیاری دیگر از افراد از خلاقیت‌های خود استفاده می‌کنند تا این بازی‌ها پدید آمده و طبیعی و واقعی جلوه کنند. در چند سال گذشته ما با بهره‌گرفتن از هنرمندان هالیوودی قادر شدیم بازی‌های رایانه‌ای را بیشتر به فیلم نزدیک کنیم تا یک بازی رایانه‌ای، امروزه اکثر نویسندگان ما در هالیوود، فیلمنامه می‌نویسند و در چند سال آینده، پیروزی‌های بسیار چشمگیری از آن ما خواهد شد.»

آقای «دانکن» که یکی از جوایز را به خود اختصاص داد نیز گفت: «برگزاری این جشنواره باعث شد که مردم به ساختن بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک هنر و خلاقیت نگاه کنند.»

آقای «کریشان آلن» که برنده دو جایزه از این فستیوال بود نیز گفت: «ما می‌دانستیم که بازی خوبی داریم و همین‌طور می‌دانستیم که طرفداران زیادی داریم مخصوصاً در میان نسل جوان، ولی ما به بردن یک جایزه هم قانع بودیم، اما دو جایزه واقعاً شگفت‌انگیز است.»

بازی‌های «loco Roco» ،«Tom Clancys»و «shadow of the colossus» هرکدام دو جایزه را به خود اختصاص دادند و بازی‌های«we love Katamari» و «The Elder scrolls» که به ترتیب 6و5 نامزد دریافت جایزه بودند، هیچ جایزه‌ای را دریافت نکردند و بازی‌های «loco Roco» و«Tom Clancys» نیز با نامزدی برای هشت عنوان رکورددار بودند. 

بعد از پایان مراسم علاقه‌مندان اجازه یافتند که بازی‌های جدید را امتحان کنند و نظریات خود را با سازندگان در میان بگذارند.

منبع: BBC

کد خبر 12007

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز