همشهری آنلاین: مقامات اسپانیا می‌گویند مددکاران اجتماعی به خانه دختر 10 ساله رومانیایی که هفته گذشته بچه‌دار شد،‌ رفتند تا مشخص کنند آیا نوزاد مراقبت مناسب را دریافت می‌کند یا نه.

infant

به گزارش آسوشیتدپرس مقامات در شهر جنوبی کوچک لبریجا یک وقت دکتر تعیین کردند تا مطمئن شوند مادر کم و سن و سال و نوزادش حال‌شان خوب است.

مقامات شهر در بیانیه‌ای گفتند در حال بررسی این موضوع هستند که این کودک حامله کی وارد اسپانیا شده است و چرا پیش از این که هفته گذشته در بیمارستان بچه‌اش را به دنیا بیاورد، بوسیله دکتر معاینه نشده است.

مقامات جزئیاتی در مورد آپارتمان معمولی که این دختر 10 ساله اکنون با مادرش در آن زندگی می‌‌کنند،‌ ارائه نکردند، اما شهردار لبریجا آن را "محقر" خواند.

بچه‌دار شدن این دختر 10 ساله باعث شوکه‌شدن اسپانیایی‌ها شد و توجه بین‌المللی را به خود جلب کرد.

مادر این دختر  به خبرنگاران گفت از اینکه نوه جدیدی پیدا کرده است، خوشحال است، و‌ سروصدایی را که در این مورد به راه افتاده است،‌ درک نمی‌کند. او گفت پدر 13 ساله بچه هنوز در رومانی است.

او همچنین گفت از آنجایی که آنها جزو کولی‌های رومانیایی، یا رومنی‌ها (Roma) هستند، ازدواج کردن در سنین پایین جزو آداب آنهاست.

"ازدواج‌های" سنتی از پیش‌ تعیین شده برای دخترانی که به سن بلوغ می‌رسند، در میان رومنی‌ها که حدود 1.5 میلیون از جمعیت 22 میلیونی رومانی‌ را تشکیل می‌دهند، نسبتا شایع هستند. این ازدواج‌ها بوسیله دولت به رسمیت شناخته نمی‌شود، چرا که لازم است سن دختر به 16 سال برسد و رضایت والدین هم گرفته شود.

کد خبر 119996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز