همشهری آنلاین: معاون ترافیک شهردار تهران از آغاز صدور طرح‌های ترافیک روزانه و هفتگی خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند از شنبه 15 آبان با مراجعه به سایت شهرداری تهران نسبت به ثبت‌نام و دریافت مجوز اقدام کنند.

طرح ترافیک

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محدودیت تعداد آرم‌های روزانه و هفتگی صادر شده افزود: تنها مرجع ذیصلاح در این زمینه شورای عالی ترافیک کشور است که بر اساس مصوبه این شورا 10 درصد از تعداد آرم‌های طرح ترافیک سالانه به صورت هفتگی و روزانه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

 به گفته وی با توجه به این که سال‌هاست آرم طرح ترافیک روزانه به فروش نرسیده است، نمی‌توان تعداد متقاضیان را پیش‌بینی‌ کرد تصریح کرد: اما به هر حال سقف آرم‌هایی که به فروش خواهد رسید 10 درصد کل آرم‌های طرح ترافیک خواهد بود.

 معاون ترافیک شهردار تهران افزود: فرآیند ثبت‌نام، پرداخت بهای مجوز و دریافت تایید و رسید مجوز به صورت الکترونیک و از طریق سایت شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir صورت می‌گیرد و با اجرای این طرح افرادی که به صورت موردی و اضطراری نیاز به ورود در محدوده طرح دارند می‌توانند، از روزهای قبل نسبت به ثبت نام و درخواست مجوز روزانه یا هفتگی اقدام کنند.

 وی گفت: آرم‌های طرح ترافیک روزانه و هفتگی از سرجمع کل مجوزهای ورود و به محدوده طرح ترافیک کم شده است تا با اجرای این طرح شاهد افزایش ترافیک و ترددها در این محدوده نباشیم.

 معاون ترافیک شهردار تهران در خصوص بهای آرم‌های روزانه و هفتگی خاطرنشان کرد: براساس مصوبات شورای شهر، بهای مجوزهای روزانه 10 هزار تومان و هفتگی 60 هزار تومان است که برای آن 20 درصد عوارض و 3 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز به این مبلغ افزوده می‌شود.

 وی گفت: متقاضیان دریافت مجوزهای روزانه و هفتگی پس از ثبت‌نام و پرداخت بهای مجوز به صورت الکترونیکی و از طریق کارت‌های تحت شبکه شتاب باید پرینتی از تایید مجوزشان دریافت کنند و به همراه داشته باشند

 معاون ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: به محض ثبت‌نام و تایید دریافت مجوز، پلاک و اطلاعات خودرو در بانک اطلاعات خودروهای مجاز برای دوره اعتبار مجوز ثبت می‌شود تا مالک خودرو بتوانند با خیال آسوده از مبادی ورودی که تحت کنترل دوربین‌های هوشمند هستند، وارد محدوده طرح شوند.

 وی خاطرنشان کرد: قبل از اجرای طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک روزانه تا 120 هزار ورود غیرمجاز نیز به محدوده طرح صورت می گرفت که خوشبختانه با نصب دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات میزان ورود های غیرمجاز روند نزولی یافته است به شکلی که به طور میانگین هم‌اکنون روزانه حدود 70 هزار ورود غیرمجاز توسط این دوربین‌ها ثبت و نسبت به ارسال قبض جریمه برای متخلفان اقدام می‌شود.

 معاون ترافیک شهردار تهران در پایان اجرای طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح را موجب کاهش آلودگی هوا در این محدوده و تسهیل ترددها دانست و اظهارامیدواری کرد که با اجرای طرح توزیع مجوزهای روزانه و هفتگی افرادی که الزام ورود به محدوده طرح ترافیک را در روزهای خاص دارند با دریافت مجوز و به صورت قانونمند وارد این محدوده شده ومرتکب تخلف نشوند.

 سردار رحیمی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این خصوص با اشاره به این که عده‌ای از شهروندان در طول روز یا هفته نیاز به ورود به طرح ترفیک دارند به ایسنا گفت: پلیس در صورتی که مجوزهای روزانه و هفتگی طرح ترافیک کنترل شده صادر شده و موجب افزایش ترافیک و آلودگی هوا در محدوده مرکزی شهر نشود با آن مخالفتی ندارد.

 وی افزود: هم‌اکنون افراد متخلفی که وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند با هر بار عبور از مقابل دوربین‌های این محدوده جریمه می‌شوند.

 رئیس پلیس راهور تهران تصریح کرد: بر اساس توافق انجام شده با شهردای تهران مجوزهای روزانه و هفتگی صادر شده باید به شکلی باشد که برای پلیس به راحتی قابل شناسایی باشد و نیازی به توقف خودروها نباشد.

 وی با اشاره به این که دستورات لازم در این خصوص به عوامل راهور ابلاغ شده است به ایسنا گفت: رانندگان حتما باید مجوز صادره را حتما در حین ورود و خروج از محدوده در اختیار داشته باشند تا در صورت نیاز به ماموران راهور ارایه کنند.

کد خبر 119946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز