گروه علمی فرهنگی: نخستین کارگاه آموزشی تجاری‌سازی نتایج تحقیقات در زیست‌فناوری، پنج‌شنبه 14دی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوی (تهران) برگزار می‌شود.

محمدرضا جبلی - دبیر اجرایی نخستین کارگاه آموزشی تجاری‌سازی نتایج تحقیقات در زیست‌فناوری- با اعلام این مطلب به خبرنگار همشهری گفت: حمایت از تجاری‌سازی نتایج تحقیقات در حوزه زیست‌فناوری، عمده‌ترین هدف این کارگاه آموزشی است.

وی بررسی چالش‌های فراروی تجاری سازی  نتایج تحقیقات و ارائه الگوهای موفق تجاری‌سازی در عرصه ملی و بین‌المللی را از دیگر اهداف این کارگاه برشمرد.

به گفته وی، برای حمایت از تجاری ‌سازی، نتایج تحقیقات در حوزه زیست‌فناوری باید به زیرساخت‌ها و ساختارها توجه ویژه‌ای شود و تسهیلاتی نیز در این زمینه ارائه شود.

جبلی اضافه کرد: ضوابط و مقررات و حقوق مالکیت فکری از عمده‌ترین چالش‌های فراروی تجاری‌سازی است که در این کارگاه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

این کارگاه آموزشی با همکاری شورای عالی زیست‌فناوری، دفتر همکاری‌های فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری و موسسه اطلاع‌رسانی توسعه فناوری زیستی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.biotechinfo.ir مراجعه کنند.

کد خبر 11994

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز