مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخستین کامیون طراحی شده توسط متخصصان صنعت خودروی کشور با نام 'کاوه' با حضور مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا و سایپادیزل، تعدادی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و فعالان صنعت خودروی کشور رونمایی شد

کامیون کاوه

به گزارش ایرنا، در این مراسم همچنین خط تولید کامیونت جدید در سایپا دیزل افتتاح و از محصول استراتژیک ولوو FM 6*6 رونمایی شد.

همچنین در این مراسم نمایندگی بین‌المللی خدمات پس از فروش ولوو در ایران به مدیرعامل سایپا دیزل اهدا شد و هشت مرکز جدید خدمات پس از فروش نیز در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کردند.
مدیرعامل سایپا دیزل در این مراسم با بیان اینکه کار طراحی و ساخت این کامیون حدود دو سال و نیم به طول انجامید، گفت: این کامیون با مشخصات اروپایی ساخته شده دارای 420 اسب بخار قدرت و قدرت کشندگی آن حدود 70 تن است.
'علی ملک' سپس افزود: این کشنده تمام ویژگی‌های محصولات مشابه را دارد و کیفیت، رفاه، رعایت استانداردهای اروپا و یورو 5 از جمله مشخصات این محصول جدید سایپا دیزل است.
وی تصریح کرد: موتور کامیون کاوه از خانواده ولوو و گیربکس آن نیز از مدل ZF و دارای 16 دنده است که قابلیت هوشمندی را نیز دارد.
ملک با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده خط تولید موتور این کامیون در کمتر شش ماه آینده در سایپا دیزل راه‌اندازی خواهد شد، گفت: تلاش خواهد شد حدود یک چهارم این موتور در ایران ساخته شود.
وی افزود: طراحی شاسی این کامیون برگرفته از شاسی ولوو است ضمن اینکه تمام اطلاعات عملکردی نیز بر روی صفحه دیجیتالی در جلوی راننده نشان داده می‌شود.
ملک تصریح کرد حدود 27 آبشن روی این کامیون نصب شده است که تمام آنها رفاه و آسایش راننده را بدنبال خواهد داشت.
مدیرعامل سایپا دیزل در مورد قیمت این کامیون نیز گفت: براساس تحقیقات بخش بازاریابی سایپادیزل، قیمت این خودرو حدود 135 میلیون تومان برآورد شده که با داخلی سازی آن حدود 30 درصد کمتر از قیمت محصولات مشابه در بازار یعنی حدود 100 میلیون تومان عرضه خواهد شد.
وی سپس اضافه کرد: از این پلتفرم سه محصول مورد نظر است که دو محصول آن هم اکنون رونمایی می‌شود و یک محصول دیگر هم طی یکسال آینده رونمایی خواهد شد.
ملک در ادامه به راه‌اندازی خط تولید کامیونت جدید در سایپادیزل اشاره کرد و گفت: در این خط دو نوع کامیونت 6.5 و 8.5 تن تولید خواهد شد که در مقایسه با محصولات مشابه در بازار، از ویژگی‌های مثبتی برخوردار است.
وی با بیان اینکه بهترین‌ کامیونت در کشور هم اکنون کامیونت ایسوزو است، افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته کامیونت‌های جدید سایپادیزل به لحاظ عملکردی حدود 35 درصد بالاتر از محصولات ایسوزو قرار گرفته است.
به گفته وی، قدرت موتور کامیونت‌های جدید سایپادیزل که به نام'الوند'رونمایی شده حدود 155 اسب بخار است که حدود 35 درصد بالاتر از موتور کامیونت‌های ایسوزو می‌باشد.
مدیرعامل سایپادیزل سپس تصریح کرد پیش بینی شده که برای این محصول تا قیمت 38 میلیون تومان نیز مشتری داشته باشد اما سعی خواهیم کرد با کاهش قیمت تمام شده آن، کامیونت‌های جدید سایپا دیزل را در حدود 25 میلیون تومان به بازار عرضه کنیم تا بازار را به نفع سایپا دیزل در بخش کامیونت تغییر دهیم.
به گفته وی، مصرف سوخت کامیونت‌های جدید سایپادیزل حدود 13 لیتر در 100 کیلومتر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز به اعطای نمایندگی بین‌المللی خدمات پس از فروش ولوو به سایپادیزل اشاره کرد و گفت: ولوو از سالیان گذشته در بحث اعطای این نمایندگی به ایران، طفره می‌رفت اما هم اکنون که در تحریم قرار داریم این نمایندگی به سایپا دیزل اعطا شد.
ملک افزود: هم اکنون 13 نمایندگی سایپادیزل به شبکه جهانی ولوو متصل شده است که این موضوع ضمن کاهش هزینه‌های شرکت، سبب شده تا بخش عمده‌ی کامیون‌های بین ‌المللی مسیر ایران را برای ترانزیت انتخاب کنند.
وی در ادامه افتتاح همزمان هشت مرکز خدمات پس از فروش در سراسر کشور را از دیگر اقدامات سایپادیزل برشمرد و گفت: هم اکنون شاهد افتتاح همزمان هشت نمایندگی در کشور هستیم که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سایپادیزل و شرکت رنا فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
ملک افزود: این نمایندگی‌ها در شهرهای مشهد، تبریز، کرمان، همدان، شهرضا، اسلام‌آباد غرب، لامرد و اسلام‌شهر قرار دارند.
مدیرعامل شرکت سایپادیزل در ادامه سخنان خود به ارایه گزارشی از عملکرد این شرکت طی 32 ماه گذشته ارایه کرد و گفت: قبل از ورودم، این شرکت بخاطر بدهی‌هایش به نظام بانکی مقام اول بدهکاری در مجموعه صنعت را به خود اختصاص داده بود اما هم اکنون نه تنها از لیست سیاه بانک مرکزی خارج شده‌‌ایم بلکه از جمله مشتریان خوش حساب این بانک به شمار می‌آییم.
وی افزود: عملکرد سایپادیزل در سال 88 به لحاظ عملیاتی، بالاترین سودناخالص را در مجموعه صنعت خودرو به خود اختصاص داد.
ملک همچنین گفت: سایپادیزل نسبت به دو سال گذشته حدود 75 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی داشته که این نشان از سرعت و بهره‌وری بالا دارد.
مدیرعامل سایپادیزل با بیان اینکه این مجموعه در این مدت بیش از 20 محصول جدید معرفی و به بازار عرضه کره است، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری نیز 14 محصول جدید دیگر معرفی و به بازار عرضه خواهد شد.
به گفته وی، سبد محصولات سایپادیزل تا پایان سال 87 حدود 24 محصول بوده که این میزان تا پایان سال جاری به 50 محصول افزایش خواهد یافت.
ملک در مورد وصول مطالبات سایپادیزل نیز گفت: در مدت 34 ماه گذشته این شرکت توانست افزون بر پنج هزار و 430 میلیارد ریال از مطالبات خود را وصول کند.

مدیرعامل سایپا دیزل در ادامه به عملکرد هفت ماهه این شرکت در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 180 درصد اضافه تولید و نسبت به کل سال قبل حدود شش درصد افزایش داشتیم.
ملک افزود: در بخش فروش و پیش فروش نیز در هفت ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل حدود 12 درصد افزایش داشتیم.
وی در پایان اضافه کرد: در ارتباط با شرکای خارجی روابط نامطلوبی که پیش از آن وجود داشت نیز بهبود یافت ضمن اینکه به گونه‌ای عمل شده که هم‌اکنون در بحث تحریم، می‌توانیم با یک تلفن از شرکای خارجی خود کالا خریداری کنیم که این موضوع یک مزیت نه تنها برای شرکت است بلکه برای ایران مطرح می‌باشد.

کد خبر 119803
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز