گروه سیاسی: سخنگوی قوه قضاییه گفت: اگر کسی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اخلال ایجاد کند، شاهد برخورد بموقع، مقتضی و قاطع دستگاه قضایی خواهد بود.

اژه ای

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در سومین نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه جلسات منظمی با دولت برای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برگزار شده است، اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه‌ها موضوع مهمی است که همه کشور، مسئولان، قوا و مردم باید دست به دست هم بدهند تا به نتیجه برسد.

وی اظهار داشت: قوه قضاییه آمادگی خود را برای کمک به دولت در موارد خاص اعلام می‌کند. در این زمینه نماینده دادستان کل کشور در جلساتی که در دولت و وزارت کشور در این خصوص برگزار می‌شود شرکت می‌کند.محسنی اژه‌ای افزود: دستگاه قضایی آماده است و به دادگستری‌ها و دادستان‌های کشور اعلام شده تا همکاری لازم برای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را داشته باشند.

دادستان کل کشور در ادامه نشست خبری خود که فارس مشروح آن را منتشر کرد در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون پرونده‌‌ای در قوه قضاییه در رابطه با اجرای هدفمندی یارانه‌ها ایجاد شده یا خیر؟ گفت: تاکنون پرونده‌ای به قوه قضاییه ارجاع نشده است.

وقت رسیدگی

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در پاسخ به این پرسش که رسیدگی به پرونده 3آمریکایی دستگیرشده در ایران در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ گفت: یک نفر از این افراد با وثیقه آزاد شد و به خارج از کشور رفت. شنیده‌ام که برای رسیدگی به پرونده این افراد زمانی تعیین شده است.

محسنی اژه‌ای تأکید کرد: البته از سوی دیگر هم شنیده‌ام که قوه قضاییه به‌دلیل حاضر نبودن نفر سوم دادگاه زمان رسیدگی به این پرونده را به تأخیر انداخته تا در این فرصت نفر سوم هم یا به ایران برگردد یا درصورت عدم‌حضور به شکل دیگری به پرونده‌اش رسیدگی شود.

دشمن تلاش می‌کند نفوذ کند

محسنی اژه‌ای همچنین در پاسخ به این پرسش که چندی قبل دادستان تهران از دستگیری چند جاسوس خبر داده بود، گفت: بدیهی است که دشمن تلاش می‌کند تا به هر طریقی به دستگاه‌های کشور نفوذ کند تا بتواند به این وسیله به مقاصد شوم خود برسد.

وی ادامه داد: اینکه دادستان تهران توصیه کرده‌اند که افراد دارای اسناد محرمانه دولتی و مناصب دولتی مراقب کارکنان خود باشند هم توصیه‌ای بجاست که باید همه افراد به آن توجه داشته باشند.

تجاوز به حریم خصوصی جرم است

محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسشی مبنی بر فروش وسایل جاسوسی و استراق سمع در بازار گفت: تجاوز به حریم خصوصی افراد نیاز به ابزار خاص جاسوسی ندارد؛ با هر وسیله‌ای می‌توان حریم دیگران را نقض کرد که این کار جرم است.
وی اظهار داشت: چنانچه ثابت شود هر کسی با هر وسیله‌ای به حریم خصوصی دیگری تجاوز کرده و این موضوع محرز شود فرد خاطی تعقیب و مجازات می‌شود و دادستان هم می‌تواند وارد این موضوع شود.

وی تصریح کرد: اگر ابزاری که در بازار به فروش می‌رسد منحصر برای جرم باشد خرید و فروش تهیه و تولید و توزیع آن جرم است اما اگر ابزار مورد نظر چند منظوره باشد و بتوان با آن کار صحیح و ناصحیح انجام داد به‌خودی خود ممنوع نیست؛ اگر این وسیله برای اقدامات مجرمانه استفاده شود غیرقانونی است.

اطلاعی ندارم

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اظهارنظر وزیر اطلاعات در زمینه کمک یک‌میلیارد دلاری برای فتنه سال 88 و کمک یکی از کشورهای عربی به یکی از سران فتنه تصریح کرد: البته از قول وزیر اطلاعات در رسانه‌ها خواندم که این مبلغ بیش از یک میلیارد است که تا این لحظه مورد مشخصی به دستگاه قضایی اعلام نشده یا من اطلاع ندارم.

من احتیاط می‌کنم

خبرنگار دیگری با اشاره به اظهارات اخیر رئیس سازمان بازرسی کل کشور درخصوص اقدامات شهرام جزایری مبنی بر فروش اموالش با سندسازی بدون آنکه اقدام به پرداخت بدهی‌هایش کند، از سخنگوی دستگاه قضایی خواستار توضیح شد و پرسید که آیا این متهم می‌تواند مانند سایر زندانیان به مرخصی بیاید؟

که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: مرخصی در اختیار سازمان زندان‌ها، بازپرس و قاضی پرونده است، بنابراین این افراد به‌صورت موردی می‌توانند نظر دهند که فردی می‌تواند از مرخصی استفاده کند یا خیر؟ یکی از مواردی که مانع ارائه مرخصی می‌شود احتمال فرار است که این فرد یک بار این کار را انجام داده است. از سوی دیگر مرخصی‌دادن به افرادی که هنوز حکمشان در حال اجراست نیز باید مورد توجه قرار گیرد. من اکنون نمی‌دانم نظر دادستان در این خصوص چیست ولی اگر من باشم و این دو احتمال را بدهم در این خصوص احتیاط می‌کنم و مرخصی نمی‌دهم.

به گزارش ایسنا محسنی اژه‌ای گفت: در مهرماه گزارشی به سازمان بازرسی کل کشور رسید که این فرد در حال جابه جایی اموالش به‌صورت نادرست است که سازمان بازرسی کل کشور در این خصوص تحقیقاتی را انجام داد، نسخه‌ای را به دادستان تهران ارائه کرد، یک نسخه نیز با تاخیر به من رسید و به دادستان تهران دستور دادم که گزارش سازمان بازرسی کل کشور را جدی بگیرد و اگر صحت دارد با جدیت برخوردکند.

بازداشت وکیل متهمان آلمانی

سخنگوی قوه قضاییه در مورد آخرین وضعیت پرونده 2شهروند آلمانی که در تبریز دستگیر شده‌اند گفت: هر 2متهم همچنان بازداشت بوده و سفیر آلمان طی ملاقات با دو متهم آلمانی از نحوه تحقیقات و مکان بازداشت رضایت داشته است. وکیل این متهمان به‌علت داشتن 3 شناسنامه و هویت‌های مختلف و همچنین جعل اسناد و ارتباط با جریان‌های ضد‌انقلاب در خارج از کشور بازداشت شده است.

هنوز تبرئه نشده است

به گزارش مهر محسنی اژه‌ای در مورد آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی به‌عنوان متهم حوادث کهریزک گفت: پرونده مرتضوی همچنان در مرحله رسیدگی مقدماتی قرار دارد ولی هنوز قرار مجرمیت برای وی صادر نشده است اما وی تبرئه هم نشده است.

قانون مردمی

وزیر کشور با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، این قانون را قانونی مردمی خواند و تاکید کرد: اگر عده قلیلی بخواهند در مقابل مردم بایستند و کاری بکنند با آنها برخورد قانونی و قاطع می‌شود. مصطفی محمدنجار درباره تدابیر وزارت کشور برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به مهر گفت: ما برای این کار تدابیر امنیتی نداریم چون یک قانون مردمی است و کار کارشناسی خیلی خوبی در این باره صورت گرفته و همه آماده هستند به کمک مردم این طرح را پیاده کنند. وزیر کشور دولت دهم با بیان اینکه مسئولان، محاسبات خوبی در رابطه با اجرای این قانون داشته‌اند،

ادامه داد: این قانون به نفع همه است و هم در سطح ملی حتی کسانی که نیازی به یارانه ندارند این قانون را به نفع منافع ملی می‌دانند. وزیر کشور با بیان اینکه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به‌خوبی در حال اجرا و پیش رفتن است، تاکید کرد: مانعی در سر راه هدفمند کردن یارانه‌ها نداریم.

کد خبر 119712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز