همشهری آنلاین: محاکم‌ قضایی‌ سالانه‌ ‌21‌ هزار نفر را به‌ کانون‌های‌ اصلاح‌ و تربیت‌ معرفی‌ می‌کنند.

مقاره‌ عابد، مدیرکل‌ فرهنگی‌ و تربیتی‌ و رییس‌ شورای‌ برنامه‌ ریزی‌ کانونهای‌ اصلاح‌ و تربیت‌ کشور افزود : بیش‌ از‌45‌ درصد این‌ معرفی شدگان‌ کمتر از ‌10‌ روز در این‌ کانونها اقامت‌ می‌کنند.

وی ‌در هشتمین‌ شورای‌ برنامه‌ریزی‌ کانون‌های‌ اصلاح‌ و تربیت‌ در رشت‌ با تاکید براینکه‌ احکام‌ قضایی‌ باید تعدیل‌ و مجازاتهای‌ جایگزین‌ اعمال‌ شود گفت: در مدت‌ یک‌ هفته‌ اقامت‌ نوجوانان‌ و کودکان‌ معارض‌ با قانون‌ نمی‌توان‌ هیچ گونه‌ کار فرهنگی‌ بر روی ‌آنها انجام‌ داد و آسیب‌هایی‌ که‌ این‌ اقامت‌ بر روی‌ این‌ افراد می‌گذارد بیشتر است‌ و به‌ همین‌ دلیل‌ باید کودکان‌ کمتری‌ به‌ این‌ کانون‌ معرفی‌ شوند‌.

به گزارش سازمان‌ زندان‌ها مقاره‌ عابد افزود: ‌اکنون‌ در کانون‌های‌ اصلاح‌ و تربیت‌ کشور دو هزار و ‌100‌ نفر تحت‌ پوشش‌ برنامههای‌ تربیتی‌ هستند‌.

وی‌ با تاکید براینکه‌ کانون‌ اصلاح‌ و تربیت‌ زندان‌ نیست‌ و کودکان‌ بزهکار نیستند، گفت:خط و مشی‌ و شعار کلی‌ ما در این‌ کانون‌ حمایت‌ جدی‌ از کودکان‌ محروم‌ از آزادی‌ است‌ و آنها می‌توانند پس‌ از اندکی‌ آموزش‌ به‌ آغوش‌ جامعه‌ برگردند‌.

مقاره‌ عابد بر جلوگیری‌ از ورود کودکان‌ به‌ محاکم‌ قضایی‌ به‌ علت‌ ارتکاب‌ بزه‌ تاکید کرد و افزود‌: کانونهای‌ اصلاح‌ و تربیت‌ در بهترین‌ شرایط می‌ تواند بدترین‌ تاثیر را بر کودکان‌ داشته‌ باشد.

کد خبر 11960

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز