یکشنبه ۹ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۸
۰ نفر

آتوسا رقمی: من «جایلز میلر»، طراح اشیا و تزیینات داخلی و عاشق مقوا هستم! به نظر من مقوا واقعاً چیز فوق‌العاده‌ای ‌است. من با آن همه جور چیزی می‌سازم: کیف، چراغ، گلدان، ساعت و... خیلی عجیب است؟ بگذارید داستان را از اول برایتان تعریف کنم.

cartoon

همه چیز از زمانی شروع شد که بند کیف لپ‌تاپم که روی شانه‌هایم بود، پاره شد، لپ‌تاپم افتاد و داغان شد! آن‌وقت من به این فکر افتادم که یک کیف جدید برای لپ‌‌تاپم درست کنم؛ کیفی که بتواند به‌خوبی از لپ‌تاپم محافظت کند و به این راحتی‌ها هم خراب نشود. برای این کار مقوا را انتخاب کردم. می‌دانم که شما هم مثل ما طراح‌ها فکر می‌کنید مقوا خیلی سست و بی‌دوام است و نمی‌تواند در برابر فشار و وزن زیاد مقاومت کند. اما واقعیت چیز دیگری است. لایه‌های مقوا موج‌دار است و اگر این لایه‌ها را در جهت‌های مختلف و مناسب کنار هم و روی هم قرار بدهیم، توده‌ای به‌وجود می‌آید که در برابر فشار و وزن زیاد کاملاً مقاوم است و دوام خوبی هم دارد. پس کار را شروع کردم و آن‌قدر جهت موج‌های لایه‌های مقواها را این‌ور و آن‌ور کردم تا چیزی را که می‌خواستم به‌دست آوردم.

576

سازه تزیینی مقوایی در فروشگاهی در پاریس

راستش را بخواهید این که به ذهنم رسید برای این کار از مقوا استفاده کنم، یا بهتر بگویم این که  من درباره مقوا مثل بقیه همکارانم فکر نمی‌کنم، به‌دلیل تجربه‌ای است که سال پیش از آن برای ساخت یک سازه تزیینی در فروشگاهی در پاریس به دست آورده بودم. من آن زمان فکر کردم چه چیزی بهتر از مقوا که هم به راحتی به طبیعت بر می‌گردد و هم این‌قدر انعطاف و قابلیت دارد و می‌‌تواند به هر شکلی دربیاید. پس برای مقابله با پیش‌فرض عمومی ضد مقوایی، کارم را شروع کردم و حالا بعد از همه این ماجراها اشیایی با مقوا می‌سازم که دوامشان خیلی زیاد است؛ آن‌قدر که صاحبانشان مجبورند آنها را برای بازماندگانشان به‌ارث بگذارند! باور نمی‌کنید؟ خودتان امتحان کنید!

576

کیف لپ‌تاپ که  به‌عنوان کیف سفر هم می‌شود از آن استفاده کرد

کد خبر 119571
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز