دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۴:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: با استفاده از روش چاپ اسکرین به‌راحتی طرح مورد علاقه خود را روی لباس مورد نظرتان پیاده کنید و از پوشیدن آن لذت ببرید

انتخاب یک طرح زیبا اولین مرحله است. تصویر کشیده شده را اسکن و با استفاده از فتوشاپ به صورت سیاه و سفید روی یک طلق شفاف، فیلم مخصوص یا حتی کاغذ کالک پرینت بگیرید.

با استفاده از منگنه یا میخ، یک توری ظریف (ترجیحا ابریشمی یا نایلونی) با سوراخ‌های ریز را داخل یک قاب چوبی کاملا ثابت کنید. صاف و محکم بودن صفحه بسیار مهم است در غیر این صورت عمل چاپ به خوبی انجام نمی‌شود.

با استفاده از کاردک پارچه، هر دو طرف توری را با داروی ژلاتین حساس به نور (شامل بیکربنات و ژلاتین) بپوشانید. برای این منظور روی کار را از پایین به بالا به صورت عمودی و پشت کار را به صورت افقی انجام دهید تا منفذی باقی نماند و سطح آن یکنواخت پوشیده شود. آن را مدتی داخل جای بسته (کمد) بگذارید. اکنون شابلون شما آماده است.

برای انتقال طرح روی شابلون، از میز نور استفاده کنید. طلق را در زیر و شابلون را روی آن قرار دهید. روی شابلون یک تخته چوبی و روی آن یک جسم کاملا سنگین بگذارید تا طرح کاملا به شیشه میز بچسبد. مدت 4-3 دقیقه به آن نور مهتابی یا نور مخصوص بتابانید.

در مرحله بعد، طرح روی شابلون را با آب نیم‌گرم شستشو دهید.

پارچه را زیر شابلون بگذارید. روی شابلون رنگ مخصوص بریزید. کاردک را با زاویه 60 درجه 2 بار از روی طرح از بالا به پایین با فشار حرکت دهید.

اینک طرح شما روی پارچه افتاده و آماده است.

از این روش به راحتی برای طرح دادن به تی‌شرت، ژاکت، کیف و سایر وسایل استفاده کنید.

کد خبر 107742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز