چهارشنبه ۶ دی ۱۳۸۵ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

کامران محمدی: هفته‌ای که گذشت، مثل بیشتر هفته‌هایی که می‌گذرد و آب از آب کتاب تکان نمی‌خورد و ما همچنان دلمان را به یک هفته‌ای که همین دو ماه پیش، آمد و رفت و 10 روز دیگری که سه ماه دیگر خواهد آمد خوش کرده‌ایم. هفته کتاب که در آبان‌ ماه آمد و رفت و نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه می‌آید و می‌رود.

با این حال، هنوز چراغ نیمه روشن برخی جلسات نقد کتاب و رسم خوشایند و تازه رونمایی از آثار تازه، سوسویی می‌زند و در هفته گذشته نیز خوشبختانه سویش را حفظ کرده است...

 رمان جنگی «شطرنج با ماشین قیامت»، نوشته حبیب ‌احمدزاده، شنبه  دوم دی در حوزه هنری کرج نقد شد. جالب آن که فیروز زنوزی جلالی که خود از کارشناسان انتشارات «سوره مهر» برای انتخاب آثار است، درباره این کتاب صحبت کرد. «شطرنج با ماشین قیامت» از جمله آخرین کتاب‌های این انتشارات محسوب می‌شود.

اما یکشنبه سوم دی، در پنجمین شب داستان ویستا، بازار داستان‌خوانی و دید و بازدیدهای دوستانه اهالی کتاب، گرم بود

نقد دو رمان «افیون» و«به گزارش اداره هواشناسی فردا این خورشید لعنتی ...» در مرکز همایش‌های فرهنگی – هنری تهران ‌مهمترین اتفاق روز دوشنبه محسوب می‌شود.
جالب آن که یکی از دو منتقد «افیون»، آیدین آغداشلو، نقاش معروف بود.اما تقریباً همزمان با این برنامه، نشست 177 کانون ادبیات ایران نیز برگزار شد و «محمدرمضانی فرخانی» درباره کتاب «ترنم داوودی سکوت»، سروده «قربان ولیئی» صحبت کرد.

عصر سه‌شنبه، پنج دی، مثل همه سه‌شنبه‌های دیگر، شهر کتاب میزبان «پیروز سیار» بود تا درباره کتاب «عهد جدید» آخرین اثر ترجمه‌ای خود و مشکلات ترجمه آن توضیح دهد.
شب ویرجینیا وولف در خانه هنرمندان که دیروز، چهارشنبه از ساعت 30/15 و به همت مجله بخارا برپا شد، آخرین اتفاق  هفته گذشته در حوزه کتاب محسوب می‌شود.

در این مراسم، مهدی غبرایی، ناهید طباطبایی و علی دهباشی درباره آثار و زندگی این نویسنده متفاوت انگلیسی سخنرانی کردند.

کد خبر 11953

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز