بازیکنان تیم امید چهارشنبه شب به باشگاه‌های خود ملحق می‌شوند اما این موضوع برای تیم‌های لیگ برتری راضی‌کننده نیست

فوتبال

زیرا تیم امید به‌زودی برای حضور در بازی‌های آسیایی گوانجو عازم چین می‌شود و همین موضوع مربیان لیگ را نگران کرده است؛ اینکه تیم‌هایی که بازیکن در اردوی امید دارند، آیا باید در لیگ برتر به میدان بروند یا بازی‌های این تیم‌ها به بعد از گوانجو موکول شود؟

در این میان، سازمان لیگ خبر می‌دهد که تنها بازی‌های سپاهان می‌تواند لغو شود. مهدی رحمتی، جلال حسینی و احسان حاج صفی 3 ملی پوش سپاهان هستند و رئیس سازمان لیگ تاکید می‌کند که این باشگاه به‌دلیل حضور 3 بازیکن در تیم امید برای بازی در لیگ خودمختار است؛

به این ترتیب که باشگاه سپاهان می‌تواند تصمیم بگیرد که بدون این بازیکنان در لیگ به میدان برود یا اینکه بعد از گوانجو با تمامی بازیکنانش در لیگ بازی کند. عزیز محمدی می‌گوید: «تصمیم ما تغییری نکرده است. مسابقه‌های لیگ در مدتی که تیم امید در گوانجو است، تعطیل نمی‌شود. البته سپاهان با توجه به حضور 3 بازیکنش در تیم امید اگر می‌خواهد می‌تواند از ما درخواست کند تا بازی‌هایش لغو شود اما در آینده باید به‌صورت فشرده بازی کند و بیشتر ضرر می‌کند اما باز تصمیم‌گیرنده خودشان هستند.»

این در حالی است که سرمربی سپاهان با برگزاری فشرده مسابقه‌های تیمش موافق نیست. امیر قلعه نویی معتقد است که سپاهان اگر بخواهد به فاصله 4 روز 2 مسابقه انجام دهد، به ضرر این تیم خواهد بود. برای همین این باشگاه هنوز تصمیمی بابت این موضوع نگرفته است.

پرسپولیس یکی از تیم‌هایی است که به نحوه برنامه‌ریزی سازمان لیگ اعتراض دارد. این تیم غلامرضا رضایی و حمید علی عسگر را در تیم امید دارد و سازمان لیگ حاضر نیست بازی‌های پرسپولیس را در زمان برگزاری بازی‌های آسیایی لغو کند. رئیس سازمان لیگ می‌گوید: «بازی‌های هیچ تیمی لغو نمی‌شود.

با باشگاه پرسپولیس هم در این باره صحبت کرده‌ایم. نمی‌توانیم بازی‌ها را به‌مدت یک ماه تعطیل کنیم. ما برای جام ملت‌های آسیا باید 37 روز لیگ را تعطیل کنیم و امکان تعطیلی دیگری نداریم. اگر تعطیل کنیم مجبور هستیم بازی‌ها را در زمستان به‌صورت خیلی فشرده و هر سه روز یک‌بار برگزار کنیم که در این صورت ‌ صدای همه تیم‌ها درمی‌آید.»علی دایی به سازمان لیگ اعلام کرده بود که غلامرضا رضایی را به شرطی در اختیار تیم امید قرار می‌دهد که مسابقه‌های پرسپولیس لغو شود.

محمدی در این باره می‌گوید: «چنین امکانی وجود ندارد.» به گفته فارس، علی دایی در شب پخش برنامه 90 در هتل المپیک به‌طور اتفاقی غلامحسین پیروانی را ملاقات می‌کند و به‌طور شفاهی قول حضور رضایی در تیم امید را می‌دهد؛ موضوعی که نشان می‌دهد دایی هم مقابل برنامه‌ریزی سازمان لیگ کوتاه آمده و در نبود رضایی و علی عسگر در لیگ به میدان می‌رود.

همچنین باشگاه سایپا به تعطیل نشدن لیگ در زمان برگزاری گوانجو اعتراض می‌کند. محمد مایلی‌کهن در این باره می‌گوید: «امروزه برخلاف گذشته دیگر تیم‌های ملی مثل باشگاه‌ها اداره نمی‌‌شوند و ما اگر به‌دنبال پیشرفت فوتبال هستیم، باید کارهایی را که کشورهای موفق در فوتبال انجام داده‌اند، پیاده کنیم.»

سرمربی سایپا ادامه می‌دهد: «من اعلام کردم برای بازی‌های رسمی و طبق مقررات بین‌المللی نفرات ملی‌پوش سایپا را به تیم ملی بزرگسالان و امید می‌دهم. این مطلب که مایلی کهن بازیکن به تیم‌های ملی نمی‌دهد صحیح نیست بلکه ما طبق قوانین بین‌المللی و48 ساعت قبل از مسابقه، بازیکنانمان را در اختیار تیم‌های ملی خواهیم گذاشت.»

سایپا بازیکنی چون کریمانصاری فرد را در تیم امید دارد و البته زینالی هم یکی از بازیکنان سایپا بود که در مسابقه امید ایران و آفریقای جنوبی آسیب دید. با وجود این، به‌نظر نمی‌رسد سایپا بتواند تنها 48 ساعت قبل از مسابقه‌های تیم امید بازیکن در اختیار این تیم قرار دهد. به تیم‌های معترض می‌توان ملوان را هم اضافه کرد که بازیکنی چون محسن مسلمان را در تیم امید دارد.‌ تیم امید 12 آبان با 20 بازیکن عازم گوانجو می‌شود و نخستین بازی‌های هفته لیگ بدون حضور ملی‌پوشان تیم امید 13 و 14 آبان برگزار خواهد شد.

کد خبر 119260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز