معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: افزایش قیمت آب احتمالا همزمان با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها یا با کمی تاخیر اجرا خواهد شد.

آبیاری

به گزارش فارس، محمدرضا عطارزاده در جمع خبرنگاران افزود: بسته ‌تعیین قیمت آب به کارگروه تخصصی طرح تحول اقتصادی داده شده است و این کار گروه در حال مطالعه این بسته بوده و امید است که در 2هفته آینده این بررسی‌ها به اتمام برسد و در نهایت تصویب شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه، قیمت آب به‌صورت پلکانی در 5سال افزایش خواهد یافت و ممکن است همزمان با طرح هدفمندی یارانه‌ها و یا با کمی تاخیر اجرا شود. عطارزاده در پاسخ به این سؤال که اگر قیمت تمام شده آب اعمال شود چه اتفاق تازه‌ای رخ خواهد داد، گفت: اگر قیمت تمام شده آب اجرا شود، تبصره3 که مربوط به اخذ هزینه از مشترکان برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های آبی است حذف خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افزود: علاوه بر حذف تبصره3 تلفات آب شرب نیز به حد استانداردهای جهان یعنی 10 تا 12درصد خواهد رسید. به گفته وی، اعمال قیمت تمام‌شده آب سرمایه‌گذاری دولتی را در بخش آب به سرمایه‌گذاری غیرانتفاعی تبدیل خواهد کرد.عطارزاده در مورد ضرورت نصب کنتورهای جداگانه برای مصرف‌کنندگان گفت: برنامه نصب کنتورهای جدا برای مراکز مسکونی هماهنگ با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها عملیاتی می‌شود.

کد خبر 119177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز