گروه بورس: مدیرعامل فرابورس ایران از پذیرش سهام بانک پاسارگاد تا پایان سال و آغاز پذیره‌نویسی این بانک و گواهی سپرده ویژه سرمایه‌گذاری عام بانک کشاورزی در هفته آینده خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، مصطفی امید قائمی در نشست خبری روز گذشته درباره عملکرد فرابورس از ابتدای سال تا‌کنون گفت: مذاکراتی با مسئولان بانک پاسارگاد در جریان و قرار است سهام این شرکت، تا پایان سال‌جاری در بازار فرابورس عرضه شود و تلاش ما این است که سهام این شرکت را در اسفند ماه سال‌جاری در بورس عرضه کنیم.

وی به درخواست‌های پذیره‌نویسی سهام در بازار فرابورس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک درخواست پذیره‌نویسی از بانک پاسارگاد و گواهی سپرده ویژه سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی وجود دارد که این پذیره‌نویسی طی هفته‌های آینده انجام می‌شود. وی توضیح داد: در حال حاضر سرمایه بانک پاسارگاد معادل 1540 میلیارد تومان است که قرار است سرمایه آن از طریق پذیره نویسی در فرا بورس و شعب بانک پاسارگاد معادل 100 درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مبلغ اوراق سهام این شرکت 15 هزارو 400 میلیارد ریال است و بزرگ‌ترین پذیره نویسی سهام در بازار سرمایه است، یادآور شد: تعداد شعب بانک پاسارگاد 234 شعبه بوده و حجم سرمایه آن 120 هزار میلیارد ریال و نسبت کفایت سرمایه این بانک26.16درصد است؛ ضمن اینکه حجم تسهیلات این بانک 8هزار میلیارد ریال است.

وی در مورد زمان عرضه بانک پاسارگاد در بورس گفت: طبق برنامه‌ریزی قرار است سهام بانک پاسارگاد ابتدا در فرابورس و سپس در بورس عرضه شود بنابراین، این بانک طی سال 89 در بورس اوراق بهادار پذیرش می‌شود.امید قائمی به سهام شرکت‌هایی که قرار است توسط سازمان خصوصی‌سازی‌ در بازار فرابورس عرضه شود اشاره کرد و افزود: قرار است 94.5درصد سهام شرکت مشانیر و 100درصد سهام هواپیمایی خدمات ویژه در بازار فرابورس عرضه شود.

به گفته وی 10درصد سهم توسعه عمران شاهد و حق تقدم استفاده از تسهیلات اوراق مسکن مربوط به مهرماه از فردا در فرابورس آغاز خواهد شد. مدیرعامل شرکت فرابورس به شرکت‌های در شرف درج در این بازار اشاره و تصریح کرد: شرکت سیمان سبزوار، فولاد آلیاژی یزد، پتروشیمی امیرکبیر، کندر، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان و شرکت توسعه صنعت ساختمان غدیر خوزستان شرکت‌هایی هستند که در حال طی کردن مراحل پذیرش بوده و به‌زودی در این بازار پذیرش می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین شرکت‌های فراورده‌های سیمان شرق، پیچک و شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان مپنا شرکت‌هایی هستند که به‌زودی در هیات پذیرش فرابورس مورد بررسی قرار می‌گیرند. وی در مورد عرضه سهام همراه اول و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در فرابورس گفت: تاکنون درخواستی از سوی این شرکت‌ها به فرابورس ارائه نشده است.

پذیره‌نویسی پارس‌آریان به پایان رسید

امیدقائمی درباره بازار سوم فرابورس، گفت: تاکنون 15‌عرضه موفق انجام شده که 9 عرضه آن توسط سازمان خصوصی‌سازی به ارزش 999 میلیارد تومان صورت گرفته است. 6‌شرکت هم توسط نهادهای عمومی به ارزش 125 میلیارد تومان عرضه شده و یک پذیره‌نویسی (پارس‌آریان) نیز به ارزش415 میلیارد تومان انجام شده است.

مدیرعامل فرابورس ایران اعلام کرد: پذیره نویسی پارس آریان به‌عنوان بزرگ‌ترین و نخستین پذیره‌نویسی بازار سهام دیروز به‌پایان رسید و بیش از 5‌هزار نفر از این پذیره‌نویسی استقبال کردند که 2میلیارد و 256 سهم آن در بازار فرا بورس و 503 میلیون سهم آن از طریق شعب این بانک انجام شد.

کد خبر 119164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز