همشهری آنلاین: مرگ مرد 23 ساله در یک درگیری خیابانی بین کارکنان رقیب خط آهن موجب شد آرژانتین به صحنه اعتراض، راهپیمایی و اعتصاب تبدیل شود

argentina protest

خبرگزاری اتریش از بوینوس آیرس گزارش داد، ماریانو فریرا (Mariano Ferreyra) یک روز پیش به دست افراد ناشناس با گلوله به قتل رسید.

او در جنوب پایتخت آرژانتین در یک اعتراض فعالان حقوق کارگری و همچنین کارگران اخراج شده خط آهن شرکت کرده بود. تظاهرکنندگان مورد حمله اعضای انجمن رسمی کارگران خط آهن آرژانتین موسوم به UF قرار گرفتند. دسته اول نماینده کارگرانی بودند که کار کمتر و مزد بیشتر می خواستند.

به گفته شاهدان عینی، در حالی که تظاهرکنندگان در حال متفرق شدن بودند، یک نفر از داخل جمعیت تیراندازی کرد که این تیراندازی، عمر فریرا را به پایان رساند و دستکم موجب جراحت سه نفر دیگر شد. یک زن به خاطر برخورد گلوله به سرش در شرایط وخیمی به سر می برد. دادستانی پلیس را از انجام تحقیقات کنار گذاشته است، زیرا هنوز نقش این نیروها در حمله به تظاهرکنندگان نامشخص است.

در اعتراض به این شلیک مرگبار، انجمن کوچک کارگری CTA خواستار اعتصاب سراسری شده است. این اعتصاب پیش از همه قرار است در مدارس و دانشگاه ها و همچنین خطوط آهن خصوصی و مترو در بوینوس آیرس انجام شود. تظاهرکنندگان هم گاه و بیگاه خیابان های مهم شهر را می بندند.

دولت کریستینا کرشنر، رییس جمهور آرژانتین خشونت را محکوم کرده و از "مافیای قاتلان" سخن رانده است. با این حال جزییات بیشتری در این باره منتشر شده است. فلورنچیو راندازو (Florencio Randazzo) وزیر کشور وعده داده است هر آنچه در توان دارد صرف روشن شدن حقیقت این ماجرا کند.

کد خبر 118889
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز