طرح تولید انبوه بیوایمپلنت چشمی با حضور رئیس‌جمهور، در شهرک صنعتی شمس‌آباد به بهره‌برداری رسید.

بیو ایمپلنت

به گزارش ایسنا، تولید صنعتی بیوایمپلنت‌های چشمی برای نخستین بار در جهان توسط جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد و فقط در کشور آمریکا به‌صورت تحقیقاتی انجام شده است. دانش فنی تولید انواع بیوایمپلنت تا چندی پیش به‌طور انحصاری در اختیار آمریکا بود اما جمهوری اسلامی ایران از چند سال پیش تحقیق و پژوهش برای دستیابی به دانش فنی این محصول استراتژیک را آغاز کرد.

تلاش محققان و صنعتگران کشورمان در دی ماه 1387 به بار نشست و تولید انبوه بیوایمپلنت استخوانی در شهرک صنعتی جزیره کیش آغاز شد. بیوایمپلنت‌ها، تجهیزات پزشکی کاشتنی در بدن هستند که منشأ اولیه بیولوژیک (زنده) دارند و با روش‌های مهندسی بافت و بیوتکنولوژیک جهت رفع نقایص مختلف در بدن انسان به کار برده می‌شوند.

رئیس‌جمهور در مراسم آغاز تولید انبوه بیوایمپلنت‌های چشمی و پوششی، این دستاورد بزرگ متخصصان و دانشمندان ایرانی را تبریک گفت و اظهار داشت: این دستاورد برای نخستین بار در دنیا ارائه می‌شود و در مرز دانش است و امروز دانشمندان ایران با چنین دستاوردهایی مرز دانش را تعیین می‌کنند. احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز با نگاه روشن و انسانی حلقه مفقوده علم و فناوری و تبدیل آن به کالای مورد نیاز مردم به هم متصل شده و بی‌تردید آینده روشن از آن ملت ایران است.

کد خبر 118539

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز