جمعه ۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

سعید مروتی: بیست‌وچهارمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان هم به‌کار خود خاتمه داد؛ تعدادی از فیلم‌ها تندیس گرفتند،

 فیلمسازان و منتقدان از مشکلات و معضلات سینمای کودک گفتند و بچه‌ها هم به همراه بزرگ‌ترها فیلم دیدند. همه‌چیز تمام شد تا سال دیگر و جشنواره‌ای دیگر. حرف‌ها و گلایه‌ها هم تقریبا تمامش تکراری‌ است. می‌شود نشست‌های آسیب‌شناسی سینمای کودک جشنواره پارسال را با امسال مقایسه کرد و دید که به‌شکل عجیبی همان آدم‌ها، همان حرف‌های قبلی‌شان را زده‌اند و جالب اینکه این دوستان با این میزان ناامیدی از وضعیت سینمای کودک باز هم در این حوزه فعالیت می‌کنند و هر سال هم به همدان می‌آیند.

هدفشان هم این است که آنقدر بگویند تا به‌جایی بربخورد اما واقعاً به‌جایی بر می‌خورد؟همین الان یک فیلم کودک روی پرده سینماهاست که نه‌فروش خوبی دارد و نه منتقدان و کارشناسان اعتنایی به آن کرده‌اند.«نخودی» به‌عنوان تازه‌ترین فیلم کودک سینمای ایران بر پرده سینماها رفته، بعد از یک هفته اکران به زحمت از مرز 2 میلیون تومان فروش گذر کرده و بعضی روزها تنها 100 هزار تومان فروخته است.

این تازه وضعیت فیلمی است که به‌هرحال توانسته رنگ پرده را به خود ببیند، چون اغلب محصولات سینمای کودک و نوجوان فقط برای نمایش در جشنواره همدان ساخته می‌شوند، نه اکران عمومی!تغییر وضعیت این سینما هم دست‌کم تا اطلاع ثانوی منتفی به‌نظر می‌رسد. سال دیگری از راه خواهد رسید و جشنواره فیلم کودک دیگری. باز همه از مرگ سینمای کودک خواهند گفت و همان‌ها باز هم برای جشنواره، فیلم کودک خواهند ساخت. این دورباطل را گویا پایانی نیست.

کد خبر 118424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز