مدیرکل دفتر مشاوره تربیتی آموزش و پرورش گفت: آزمون سلامت عمومی مختص دانش‌آموزان پایه اول راهنمایی در راستای آشنایی با سطح اطلاعات آنها درباره ضرورت رعایت سلامت عمومی برگزار می‌شود.

دانش آموز

محمد‌علی امیری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طراحی و بررسی سؤالات آزمون سلامت عمومی دانش‌آموزان پایه اول راهنمایی تا اوایل آبان امسال به پایان می‌رسد و بعد از جمع‌بندی کلی، این آزمون در تمامی مدارس مقطع راهنمایی کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش تمامی تلاش خود را برای فراهم کردن بستری شایسته و در شأن دانش‌آموزان به کار گرفته است؛ در همین راستا دفتر مشاوره تربیتی این وزارتخانه وظیفه خود دانست آزمونی در زمینه افزایش سطح اطلاعاتی دانش‌آموزان پایه اول راهنمایی در رابطه با سلامت عمومی خود و جامعه برگزار کند.

مدیرکل دفتر مشاوره تربیتی آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف از برگزاری آزمون سلامت عمومی مختص دانش‌آموزان پایه اول راهنمایی، غربالگری دانش‌آموزان در ابعاد مختلف به‌منظور شناسایی دغدغه‌ها، نیازها و کیفیت زندگی آنها در راستای برنامه‌ریزی و مداخلات مشورتی است.

امیری بیان کرد: با برگزاری این آزمون امیدواریم دانش‌آموزان در آینده غیر از فعالیت‌های آموزشی و درسی در مدارس بتوانند با کمک مشاور در 3 مسیر دستیابی به‌خودآگاهی از طریق فعالیت‌های فوق‌برنامه، پرورش ذهنی دانش‌آموز برای بروز خلاقیت و نوآوری و داشتن برنامه هدفمند برای طرح‌ریزی زندگی گام بردارند.وی خاطرنشان کرد: این آزمون پس از بررسی‌های لازم و کارشناسی از سال آینده به‌صورت هماهنگ هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اجرایی می‌شود.

کد خبر 118416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز