گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: میزان سرانه دانش‌آموزی مدارس هنوز هم مشخص نشده اما ظاهرا این سرانه از 25 هزار تومان اعلام شده به‌ازای هر دانش‌آموز به 18 هزار تومان تغییر کرده که در این صورت نسبت به سال تحصیلی گذشته تفاوتی نمی‌کند.

کلاس درس

وزیر آموزش و پرورش اخیرا در جمع خبرنگاران اعلام کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی 90-89 مبلغ 75میلیارد تومان سرانه دانش‌آموزی طی 2 نوبت به حساب مدارس واریز شد. به گزارش مهر، سرانه دانش‌آموزی امسال حدود 18 هزار تومان تعیین شده است که براساس موقعیت جغرافیایی به‌صورت متفاوت اختصاص می‌یابد.

تیر‌ماه 25 هزار، مهر ماه 18هزار تومان

تیر ماه امسال «پانا» خبرگزاری وابسته به وزارت آموزش و پرورش به نقل از وزیر آموزش و پرورش نوشت که سرانه 25 هزار تومانی دانش‌آموزان به حساب مدارس واریز می‌شود اما اکنون که حاجی‌بابایی از واریز سرانه‌ها سخن می‌گوید مشخص می‌شود که به ازای هر دانش‌آموز 18 هزار تومان به حساب مدارس واریز شده ‌است.

اختصاص بودجه برای کاهش سرانه

اردیبهشت‌ماه نیز وزیر آموزش و پرورش گفت که سرانه دانش‌آموزان سراسر کشور امسال افزایش پیدا می‌کند. افزون بر این حاجی‌بابایی اسفند‌ماه سال گذشته هم اعلام کرده بود که از سوی مجلس 30 میلیارد تومان به سرانه دانش‌آموزی اضافه شده است.

مخبر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همزمان اظهار کرد: سرانه دانش‌آموزی اکنون(اسفند 89) 18 هزار تومان است که در بودجه سال آینده به 25هزار تومان افزایش خواهد یافت. به هر حال در سال تحصیلی 90-89 نیز مشکل سرانه حل نشده و مشخص نیست که مبلغ سرانه 18 یا 25 هزار تومان است.

البته یک نکته دیگر نیز در اظهارات مسئولان آموزش و پرورش درباره سرانه وجود داشت که آن هم اعلام واریز مستقیم سرانه به حساب مدارس بود، هر چند این کار در زمان وزارت علی‌احمدی نیز اجرا شد.

کمک‌های داوطلبانه

در چند سال اخیر باب شده که بخش اعظم هزینه‌های مدارس عادی دولتی بر دوش والدین دانش‌آموزان گذاشته می‌شود و مدارس به طرق مختلف از والدین دانش‌آموزان کمک‌های به‌اصطلاح داوطلبانه دریافت می‌کنند، البته از این کمک‌های داوطلبانه نمی‌توان به‌عنوان «شهریه» یاد کرد.

البته ظاهرا مدیران مدارس باید فقط چند روز دیگر صبر کنند و از اواخر مهر‌ماه دریافت آن را از والدین دانش‌آموزان شروع کنند چرا که قبل از آن دریافت این کمک‌ها غیرقانونی بوده اما با شروع سال تحصیلی و تشکیل انجمن اولیا و مربیان بلامانع می‌شود.

کد خبر 116958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز