همشهری آنلاین: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران، نخستین گواهی رتبه بندی ایمنی ساختمان را برای ساختمانی در شمال تهران صادر کرد.

مسکن

به گزارش واحد مرکزی خبر، گواهی این رتبه بندی که مطابق با مقررات بین‌المللی است در مراسمی به مالک ساختمانی بلندمرتبه در منطقه فرمانیه اهدا و لوح مربوط نیز در ورودی این ساختمان نصب شد.

رتبه بندی ایمنی ساختمان‌ها به ترتیب ویژه، رتبه یک، دو و سه خواهد بود و برای آن 40 شاخص ایمنی شامل پله‌های فرار، سنسورهای اطفاء حریق، زنگ‌های هشدار دهنده، معابر خروجی در هنگام حوادث، فاصله پله‌ها و مکان یابی آسانسورها در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: از یک ماه دیگر، ساختمان‌های ناایمن و ایمن از طریق سایت 125 سازمان اتش نشانی به مردم معرفی خواهد شد.

محمد رضا حاجی بیگی با بیان اینکه 80 درصد ساختمان‌هایی که از چهار سال پیش پروانه ساخت گرفته‌اند، ایمن هستند، افزود: ساخت و ساز در تهران، به صورت سلیقه ای انجام شده است و بسیاری از ساختمان‌ها مشکل ایمنی دارند.

وی گفت: ساختمان‌هایی که ضوابط ایمنی را رعایت نکنند و گواهی رتبه بندی ایمنی را دریافت نکنند، گواهی پایان کار هم دریافت نخواهند کرد.

حاجی بیگی افزود: هم اکنون 500 ساختمان بالای پنج طبقه به لحاظ ایمنی پایان کار نگرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: کارشناسان ما برای بازدید از ساختمان‌ها و راهنمایی مالکان آماده هستند.

حاجی بیگی با بیان اینکه برای ساختمان‌های بلند مرتبه، تجهیزات امداد رسانی و آتش نشانی مانند پله‌های 54 متری و بالابرها را خریداری کرده ایم، گفت: اگر فاصله ما به هر علتی مانند تنگی معابر با برج‌ها زیاد شود، این نردبان‌ها نیز تاثیری ندارد.

وی افزود: برج‌هایی که در معابر باریک ساخته می شود، باید راه امداد رسانی و سیستم های مرکزی اطفا حریق را پیش بینی کنند. 

کد خبر 118394
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز