چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: بازار دلار 21 مهر همچون 2 هفته گذشته داغ بود و صرافی بانک ملی حدود 37 میلیون دلار فروخت که نسبت به روز قبل که 35 میلیون دلار بود، افزایش داشت.

دلار قیمتها

‏گزارش‌ها حاکی از این است که دیروز هم صف خرید برای دلار 1050 تومانی مقابل صرافی‌های بازار (میدان فردوسی) برقرار بود.این در حالی است که صف‌های خرید دلار در مقابل صرافی‌های بانکی کاهش یافته‌ بود.به گزارش مهر، در صف‌هایی که در مقابل صرافی بانک‌ها و صرافی‌های مجاز تشکیل شده است‏، دلالان و سفته‌بازان به‌دنبال یافتن مشتری، قیمت‌هایی را مابین 1055 تا 1090 تومان به مردم اعلام می‌کنند.

بانک مرکزی به افراد هشدار داده است که با توجه به اینکه قیمت دلار در بازار رو به کاهش است، برای خرید دلار هجوم نیاورند، در غیر این صورت متضرر می‌شوند.تحولات این هفته بازار دلار در حالی امروز به پایان می‌رسد که اصغر ابوالحسنی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش‌بینی کرده بود قیمت دلار این هفته به 1030 تومان کاهش یابد اما ظاهرا این اتفاق نیفتاده و دلار همچنان روی قیمت 1050 تومان ثابت مانده است.

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا در بازارهای جهانی دیروز افزایش یافت و هر اونس طلا تا بیش از 1358 دلار معامله شد.اما تاثیر این افزایش روز گذشته روی بازار داخلی چنان محسوس نبود به‌گونه‌ای که قیمت سکه بهار‌‌آزادی افزایش چشمگیری نداشت. به‌نظر می‌رسد عرضه سکه از سوی بانک مرکزی تقاضای بازار آزاد را کاهش داده و موجب شده که نوسانات جهانی، آثار روانی اندکی در بازار داخلی داشته باشد.

کد خبر 118375

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز