گروه شهری: مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: براساس آمار و اطلاعات به‌دست آمده میزان ترافیک در مهرماه امسال نسبت به مهرماه سال گذشته حدود 2.65 درصد افزایش داشته است.

حمل ونقل عمومی

همایون فتاحی با بیان این مطلب اضافه کرد: در مجموع سالانه حدود 400 هزار خودرو به شهر تهران افزوده می‌شود که اگر تمام این خودروها در شهر تردد کنند و وضعیت حمل‌ونقل عمومی نیز بهبود پیدا نکند باید هر سال چیزی حدود 10 درصد به میزان ترافیک افزوده شود. با مدیریت ترافیک و تلاشی که برای گسترش حمل‌ونقل عمومی در تهران صورت می‌گیرد ما شاهد افزایش 65/2 درصدی ترافیک در مهرماه امسال نسبت به سال گذشته بودیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر خوشبختانه برپایی ستاد مهر، همکاری بسیار خوب راهور ناجا و همچنین تدابیر ویژه برای مدیریت ترافیک، با وجود آنکه ترافیک و میزان ترددها در کل شهر مجموعا 2.65 درصد افزایش داشته اما در مهرماه امسال شاهد کاهش 4.4 درصدی نقاط درگیر با ترافیک‌های بسیار سنگین بودیم. معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز گفت: با آغاز سفرهای آموزشی در مهرماه تعداد مسافران خط 4 اتوبوس‌های تندرو از پارک وی تا میدان جمهوری به بیش از
67 هزار نفر در روز رسیده است.

اکبر عربی با بیان این مطلب اظهار کرد: با وجود آنکه خط 4 اتوبوس‌های تندرو هنوز به مقصد نهایی خود یعنی ترمینال جنوب ادامه مسیر نداده اما توانسته در زمانی کوتاه از جابه‌جایی روزانه 7 تا 8 هزار نفر در روزهای نخست به جابه‌جایی روزانه67 هزار نفر برسد.

وی ادامه داد: تعداد مسافران این خط روز به روز رو به افزایش است و پیش‌بینی می‌شود با تکمیل این خط و ادامه مسیر آن تا جنوب شهر تعداد مسافران خط 4 اتوبوس‌های تندرو به بیش از 100 هزار نفر در روز برسد و این خط به یکی از خطوط پرمسافر اتوبوسرانی تبدیل شود.

کد خبر 118258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز