گروه شهری: مدیران شهری و مسئولان انتظامی از وضعیت ترافیکی دیروز پایتخت که شاهد حضور گسترده دانش‌آموزان و دیگر شهروندان در خیابان‌ها بود، ابراز رضایت کردند.

خط عابر پیاده

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ترافیک صبحگاهی دیروز شهر تهران از ساعت 7 صبح آغاز شد، گفت: ترافیک دیروز حاد و خیلی سنگین نبود و در مجموع تهران صبح کم حادثه و ترافیک کنترل شده‌ای را بدون انسدادهای ترافیکی جدی پشت سر گذاشت.

سید جعفر تشکری هاشمی اظهار کرد: اوج ترافیک صبحگاهی دیروز در بزرگراه‌های شهید همت و شهید حکیم در مسیرهای غرب به شرق و شهید بابایی و شهید صدر مشاهده شد. وی تصریح کرد: وضعیت ترددها در شریان‌های درجه 2 و خیابان‌های شهر تقریبا عادی بود اما در برخی نقاط شاهد تجمع والدین در مقابل مدارس بودیم.

تشکری هاشمی تاکید کرد: از شهروندان همچنان می‌خواهیم که در روزهای نخستین بازگشایی مدارس در حد امکان سفرهای غیرضروری خود را حذف کرده یا در ساعات پیک ترافیکی صبحگاهی یعنی 5/6 تا 5/10 صبح و پیک ترافیک عصرگاهی یعنی از ساعت 4 تا 8 شب به هیچ وجه سفر غیرضروری نداشته باشند .

کاهش کم‌نظیر ترافیک

همچنین سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در حاشیه گشت کنترل ترافیک هوایی خود با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، همکاری خوب مردم، تلاش ماموران راهنمایی و رانندگی، هماهنگی بخش‌های مختلف راهور از زمین و هوا و هماهنگی انجام شده در مرکز کنترل ترافیک شهرداری، تهران وضعیت ایده آلی از لحاظ ترافیک داشته است، گفت: کاهش ترافیک نسبت به سال‌های گذشته براساس نظر کارشناسان کم‌نظیر بوده اما این امر دلیل نمی‌شود که شهروندان از فردا مجددا از خودروهای شخصی خود استفاده کنند.

اما حجت‌الله بهروز مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران نیز دیروز در حاشیه برگزاری ستاد مهر در مرکز کنترل ترافیک شهرداری درباره تاثیر کاهش ساعت کاری بر ترافیک تهران گفت: به‌طور دقیق باید چندروز نخست را پشت سر بگذاریم که وضعیت ترافیک مشخص شده و همچنین اثر بخشی طرح تغییر ساعات کاری ادارات و مدارس مورد ارزیابی قرار گیرد.

بهروز ادامه داد: احتمالاً تغییر ساعت کاری در تهران 9 تا 13 درصد در کاهش بار ترافیک تأثیرگذار باشد اما در برخی از شهرهای دنیا تغییر ساعت کاری 20 تا 25 درصد در کاهش بار ترافیک تأثیرگذار است.

همچنین حسین بیژنی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز درباره خدمات‌رسانی دیروز شرکت واحد اتوبوسرانی به شهروندان به همشهری گفت: تمامی مدیران مناطق و ستادی شرکت واحد دیروز از صبح زود به‌منظور کنترل اوضاع در خیابان‌ها حضور داشتند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، شرکت واحد با حداکثر توان به خدمات رسانی به مردم پرداخت.

به گفته بیژنی وضعیت ترافیکی شهر با توجه به آغاز سال تحصیلی، مناسب و روان بود.وی افزود: اگر مشکلاتی مانند کمبود اتوبوس، نواقص جایگاه‌های سوخت سی‌ان جی و عدم‌پرداخت یارانه سهم دولت وجود نداشت نحوه خدمات رسانی شرکت واحد 100 درصد بهتر از شرایط فعلی می‌بود و ما ناچار نمی‌شدیم با سختی فراوان به شهروندان خدمت‌رسانی کنیم.

کد خبر 116885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز