پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: عروسک های کارا و کوشا بهمراه بسته‌های کار آفرینی برای کودکان در جشنواره خلاقیت و کار آفرینی کودکان معرفی شدند.

عروسک های کارا و کوشا

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این جشنواره که با حضور وزیر کار و امور اجتماعی برگزار شد از دو شخصیت عروسکی بسته خلاقیت و کار آفرینی کودکان با هدف ترویج کارآفرینی برای کودکان رو نمایی شد.

عروسک‌های کارا و کوشا در قالب شعر، نقاشی و بازی، مهارت‌های زندگی و شیوه‌های نوین کارآفرینی را ، به کودکان قبل از سنین مدرسه آموزش می‌دهند.

ابراز وجود، بیان احساسات، مشارکت، انضباط، انعطاف پذیری، حل مسئله، تمرکز، سازگاری، تلاش، مسولیت پذیری، مدیریت هزینه، و حفظ محیط زیست از جمله موارد این بسته است که در قالب فعالیت‌های شاد به کودکان آموزش داده می‌شود.

در بسته خلاقیت و کار آفرینی کودکان، طیف وسیعی از ابزار‌های آموزشی از جمله شعر،مسابقه، نقاشی و بازی به کار گرفته شده است.

در این مراسم عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار و امور اجتماعی با اشاره به نقش کار آفرینی در تحقق اهداف انسان گفت: کار آفرینی ابزار قدرتمندی است که نیاز به بستر سازی اجتماعی دارد.

وی افزود: برای توسعه کارآفرینی باید فرهنگ عمومی جامعه ارتقا یابد.

وزیرکار و امور اجتماعی همچنین نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی را ضروری دانست و گفت: در این راه همه دستگاه‌ها و نهادها باید مشارکت داشته باشند.

موسسه کار و تامین اجتماعی این بسته را از 8 ماه قبل بصورت آزمایشی در اختیار کودکان چند مهد کودک قرار داد و پس از بررسی‌های کارشناسی، وزارت کار و امور اجتماعی با عرضه عمومی آن موافقت کرده است.

کد خبر 117798
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز