مهم‌ترین مسابقه دوستانه تیم ملی ایران امشب در ساعت 20:30 در ورزشگاه بن زاید ابوظبی مقابل برزیل برگزار می‌شود.

تمرین فوتبال

تیم ملی که در طول حیات خود سابقه بازی با تیم‌های آرژانتین، فرانسه و آلمان را دارد، این بار در بزرگ‌ترین مسابقه دوستانه خود به مصاف غول‌های برزیلی می‌رود. حریف البته تیم پرستاره و همیشگی برزیل نیست؛ سلسائو،کاکا، لوسیو، سزار، مایکن و فابیانو را در این مسابقه به همراه ندارد. برزیل اما پرافتخارترین تیم جهان است که رودر روی مردان افشین قطبی قرار می‌گیرد.

سرمربی تیم ملی در روزهای گذشته امیدوار بود هادی عقیلی هم به تمرینات بازگردد و به همین دلیل دیروز پزشکان تیم ملی در تلاش بودند هادی عقیلی را برای دیدار مقابل برزیل آماده کنند؛ مدافع تیم ملی که در دیدار برابر عمان در بازی‌های غرب آسیا مصدوم شد و حضورش در مسابقه با برزیل بعید به‌نظر می‌رسد.

البته اضافه شدن جواد نکونام و مسعود شجاعی به جمع ملی پوشان تا حد زیادی قطبی را آسوده خاطر کرده است، زیرا قطبی یکی از دلایل باخت تیم ملی مقابل کویت را نبود این‌دو بازیکن عنوان کرده بود. حالا این دو بازیکن می‌توانند برای تیم ملی بازی کنند. این موضوع برای جواد نکونام کاملا خوشایند است. او می‌گوید: «بازی برابر برزیل یکی از آرزوهای من بود. از بچگی طرفدار برزیل بوده‌ام و هر کجا که بازیکنان برزیلی حضور داشتند بازی‌های آنها را تعقیب می‌کردم. خدا را شکر می‌کنم که به یکی از بزرگ‌ترین رویاهای ورزشی‌ام رسیده‌ام.»

در نخستین تمرین تیم ملی در امارات، همه بازیکنان به‌جز عقیلی حضور داشتند. در این تمرین افشین قطبی برنامه ویژه‌ای برای تمرین طرح‌ریزی کرده بود که به همراه پیت بیوتر و علیرضا منصوریان آن را برای مدت نزدیک به 2‌ساعت به اجرا درآورد. منصور رشیدی نیز طبق معمول دروازه‌بان‌ها را تمرین داد. این تمرین البته در یک هوای نسبتا معتدل اما شرجی انجام شد.

جواد نکونام با بیان اینکه با حضور کریم باقری در این مسابقه مشکلی ندارد و در روز خداحافظی این بازیکن از تیم ملی می‌تواند شماره 6 را در اختیار کاپیتان پرسپولیس قرار دهد، شرایط تیم ملی پیش از رویارویی با برزیل را نیز چنین توصیف می‌کند: «وضعیت تیم خوب است. از زمانی که صحبت بازی با برزیل شده تمرکز بازیکنان روی بازی با برزیل است. به خاطر همین نبود تمرکز بود که قهرمانی در غرب آسیا را از دست دادیم. با این حال همه بازیکنان آماده این بازی هستند. بازی مقابل برزیل آرزوی همه بازیکنان است و اگر کسی بگوید که چنین آرزویی نداشته راست نگفته است.»

کاپیتان تیم ملی، بازی با برزیل را یک مسابقه دوستانه نمی‌داند و معتقد است که بازی با برزیل آزمایشی بسیار خوب و جدی برای تیم ملی ایران است. نکونام می‌گوید: «بازی برابر ستارگان برزیل ترس بازیکنان ما را از رویارویی برابر چنین تیم‌هایی می‌ریزد. اگر به برزیل ببازیم که دیگر از رویارویی برابر چنین تیم‌هایی ترس و واهمه نداریم و اگر هم به مساوی و برد برسیم کار فوق‌العاده بزرگی انجام داده‌ایم.

اگر بتوانیم بازی‌های بزرگ اینچنینی داشته باشیم و این شیوه را ادامه دهیم دیگر نیازی نیست که فوتبال خودمان را با فوتبال آسیا مقایسه کنیم و می‌توانیم فوتبال ایران را با فوتبال اروپا قیاس کنیم.» از سوی دیگر احسان حاج‌صفی ملی‌پوش سپاهان امیدوار است که تیم ملی حتی برزیل را شکست دهد. وی می‌گوید: « تیم ملی ایران توانایی شکست برزیل را هم دارد. صددرصد به فکر کسب نتیجه هستیم.»

عدم استقبال از یک بازی دوستانه مهم

هر دو تیم دیشب یک جلسه تمرین انجام دادند و امشب در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که دیروز ایسنا خبر از عدم‌استقبال از این مسابقه داد. از اوایل هفته بلیت‌ فروشی به 2 روش اینترنتی و حضوری در دوبی و ابوظبی آغاز شده است. قیمت ارزان‌ترین بلیت 22 هزار تومان و گران‌ترین بلیت که مربوط به جایگاه VIP است 98‌هزار تومان اعلام شده است.

این خبرگزاری، دیروز نوشت اکنون که یک روز به برگزاری این دیدار باقی مانده مهم‌ترین نگرانی مسئولان به فروش نرفتن تعداد زیادی از بلیت‌های این بازی است. ورزشگاه بن‌زاید ابوظبی گنجایش 44 هزار تماشاگر را دارد اما براساس آخرین آماری که اعلام شده تنها 2 هزار بلیت برای این بازی به فروش رفته است.

کد خبر 117786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز