چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران گفت:‌ شرمنده مردم، مربیان زحمتکش و فدراسیون فوتبال ایران هستم و تمام تقصیرات حذف از رقابت‌های قهرمانی آسیا را به گردن می‌گیرم.

فوتبال علی دوستی مهر

به گزارش ایسنا، علی دوستی مهر پس از شکست تیم جوانان ایران و حذف از رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: صحبت‌هایم را در دو بخش مطرح می‌کنم. اول باید اعلام کنم که فدراسیون فوتبال ایران توجه بسیار زیادی به ساختن تیم‌های پایه دارد. برای این تیم با برگزاری اردوها و بازیهای تدارکاتی مختلف سرمایه‌گذاری بسیاری شده است. ما با تیم‌های بزرگی بازی کردیم و موفق بودیم. در این بازی هم بازیکنان ما در یک نیمه تلاش بسیار زیادی انجام دادند ما تنها یک نیمه بازی کردیم و علت آن هم نداشتن ابزارهای لازم بود.

 وی توضیح داد: مصدومیت کاوه رضایی و امید عالیشاه که از بهترین بازیکنان ما هستند باعث شد تیم دست و پاشکسته‌ای را به زمین بفرستیم. رضایی را تنها در نیمه دوم به بازی فرستادیم و عالیشاه به دلیل فشار زیادی که تحمل کرد در نیمه دوم تعویض شد. حضور رضایی ترکیب ما را به شرایط بازیهای تدارکاتی برگرداند و دیدید که ایران موقعیت‌های گلزنی زیادی داشت.

 دوستی مهر تاکید کرد: من مقصر این شکست هستم و تمام مسولیتهای حذف ایران از قهرمانی آسیا را به گردن می‌گیرم. من شرمنده مردم ایران و تمام مربیان زحمتکشی که در اقصا نقاط آن هستند شده و اعلام می‌کنم نتوانستم پاسخ اعتماد فدراسیون فوتبال را بدهم. مسوولان فدراسیون به من اطمینان کردند و من به عنوان مربی پاسخشان را ندادم.

 سرمربی ایران در پاسخ به این سوال که پیش از مسابقه قرار بود تیم ایران با یک بازی زمینی برابر استرالیا قرار گیرد چطور شد به خصوص در نیمه نخست ارسال توپهای بلند روی دفاع حریف در دستور کار بازیکنان قرار گرفت، توضیح داد: واقعا همین بود، وقتی فیلم بازی حریف را دیدیم و در جلسه‌ای که با بازیکنان داشتیم روی انجام بازی زمینی تاکید کردیم. در تمرینات هم چنین روندی را پیاده کردیم اما شرایط بازیکنان قبل از مسابقه دست ما را بست . وقتی نوک حمله تیم ضعیف باشد ما نمی‌توانستیم آن تاکتیک را عملی کنیم. وقتی رضایی در نیمه دوم به میدان آمد تیم ما هم به بازی زمینی میل بیشتری داشت و موفق‌تر بود. درست است ما به استرالیا با اختلاف سه گل باختیم، اما یک نیمه را برتر بودیم.

 وی ادامه داد: البته همه اینها بهانه است. باز هم تاکید می‌کنم این من بودم که نتوانستم تیم خوبی را به میدان بفرستم. این صحبت‌ها ضعف‌های این تیم را نمی‌پوشاند.

 سرمربی تیم ایران در پاسخ به این سوال که آیا هنوز هم شانسی را برای صعود تیم‌تان قائل هستید گفت: شخصا هیچ شانسی را برای صعود ایران به پلی آف نمی‌بینم هر چند اتفاقات در فوتبال غیرقابل پیش بینی است و روی کاغذ هنوز اندکی شانس برای صعود داشته باشیم اما من موافق چنین صعودی نیستم. من صعود با اقتدار را دوست دارم مانند مسابقات رده نوجوانان در آسیا که تیم ایران بدون هیچ شکستی قهرمان شد. یا در جام جهانی نیجریه که با اقتدار توانستیم به مرحله بعد راه یابیم.

 دوستی افزود: مسئله‌ای هم وجود دارد که به اعتقاداتم برمی‌گردد. انگار صلاح نبود تیم ایران در این دو بازی گلی را به ثمر برساند. ما تمام تلاش‌مان را برای موفقیت انجام دادیم. موقعیت‌های زیادی به دست آوردیم اما توپ‌های‌مان گل نشد. حتی پنالتی که به دست آوردیم و می‌توانست روند بازی را بیشتر به نفع ما تغییر دهد هم گل نشد.

کد خبر 117750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز