مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

گروه شهری: سازمان زیباسازی شهر تهران از شهرداری‌های مناطق بیست‌ودوگانه تهران خواست تا شهروندانی که در زیباسازی شهر و محله خود تلاش دارند را به‌عنوان شهروند نمونه انتخاب و به این سازمان معرفی کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران دکتر حجت‌الله ملاصالحی مدیرعامل این سازمان با بیان این‌که می‌خواهیم از شهروندانی که شهر و محله خود را زیبا می‌کنند قدردانی کنیم گفت: معرفی شهروند نمونه با هدف ترویج فرهنگ زیباشناختی و زیباسازی شهر و محله ما و در راستای کارکرد فرهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی ایجاد فضای سبز در نمای ساختمان یا بالکن، پاکسازی نمای ساختمان، آذین‌بندی در مراسم‌های ملی و مذهبی، مرتب و منظم بودن محل کسب و کار از دید منظر شهری (رنگ‌آمیزی، حذف زوائد، تابلو، شستشو یا تعویض سایبان و...) و همچنین شورایاری نمونه درخصوص فعالیت‌های زیباسازی در محله مربوطه را ازجمله شاخص‌های معرفی شهروند نمونه عنوان کرد.


حجت‌الله ملاصالحی افزود: براساس این شاخص‌ها از شهرداران مناطق مختلف تهران خواسته‌ایم تا رؤسای ادارات زیباسازی مناطق مختلف شهروند نمونه منطقه خود، که متناسب با موضوعات و شاخص‌های در نظر گرفته شده هستند را به همراه مستندات لازم (گزارش – تصویر) به سازمان زیباسازی شهر تهران معرفی کنند.


وی با بیان این‌که یکی از اصلی‌ترین و محوری‌ترین وظایف سازمان زیباسازی شهر تهران الگوسازی و ترویج فرهنگ زیباشناختی و زیباسازی شهر است گفت: علاوه بر معرفی شهروند نمونه، برای نخستین‌بار فراخوان عکاسی از زشتی‌ها و زیبایی‌های شهرمان داده‌ایم تا بدین وسیله ضمن مشارکت شهروندان در زیباسازی شهرمان آنها را به دیدن زیبایی‌های شهر ترغیب کرده و زشتی‌ها را نیز از چهره شهر بزداییم.


مدیرعامل سازمان زیباسازی گفت: تصمیم داریم تا در مراسمی از شهروندان نمونه تقدیر کنیم و از سوی دیگر بهترین عکس‌های رسیده از فراخوان عکاسی را نیز در سطح شهر به نمایش بگذاریم. وی ابراز امیدواری کرد این تلاش باعث مشارکت شهروندان در زیباترشدن شهر و محله ما شود.


اجرای مرحله دوم بهسازی پیاده‌روهای خیابان ولی‌عصر
از سوی دیگر، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از آغاز اجرای مرحله دوم طرح بهسازی پیاده‌روهای میدان راه آهن تا تجریش ، در قالب نورپردازی ، نصب نیمکت ، آب نما ، سطل زباله، باجه های تلفن و... در سطح پیاده‌روهای خیابان ولیعصر(عج) خبر داد.


ملاصالحی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کف سازی پیاده‌روهای میدان راه آهن تا تجریش گفت: علاوه بر یکسان سازی کف پیاده‌روهای خیابان ولیعصر ، تمام عناصر مزاحم حذف و مبلمان شهری و صندلی‌ها به بهترین شکل ممکن نصب شده‌اند، همچنین مسیر به بهترین شکل ممکن ایمن سازی شده تا تردد نابینایان و معلولان در این محدوده به سهولت امکان پذیر باشد.

  وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای به هم نخوردن کف این پیاده‌روها به واسطه کندن مجدد آنها در صورت نیاز به حفاری ، اظهار داشت: کف سازی پیاده‌روها به صورت خشکه چینی و قابل برداشت صورت گرفته تا جایی که به راحتی برای حفاری‌ها می‌توان کف را برداشته و بدون هزینه‌ای دوباره آن را نصب کرد، این درحالی است که بنا بر اظهارات کارخانه سازنده ، کفپوش‌های خیابان ولیعصر(عج) حداقل 15 سال عمر مفید خواهند داشت.

کد خبر 11758

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز