همشهری آنلاین: رییس جمهور آمریکا با اعضای ارشد اعضای کابینه خود درباره خطوط آینده سیاست این کشور در قبال عراق مشورت کرد.

خبرگزاری سوییس از واشنگتن گزارش داد، رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا در این دیدار گزارشی را از نتایج دیدار سه روزه خود از عراق ارایه کرد.
این دیدار که در کمپ دیوید، ملک بوش انجام شد، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه، استفان هادلی، مشاور امنیت ملی بوش و پیتر پیس، رییس ستاد ارتش آمریکا نیز حضور داشتند. همکاران بوش گفتند که رییس جمهور آمریکا روز پنجشنبه هفته جاری در سفرش به تگزاس دوباره با تیم امنیتی خود ملاقات خواهد کرد.
در آن نشست نیز مشاوراتی صورت می‌گیرد، اما نتیجه نهایی حاصل نخواهد شد. بوش اعلام کرده است که در ماه ژانویه راهبرد جدید آمریکا را در قبال عراق مشخص خواهد کرد.
توصیه افزایش نیرو؟
در همین حال روزنامه "لس آنجلس تایمز" به نقل از محافل دفاعی آمریکا اعلام کردند که فرماندهان آمریکایی در عراق خواستار افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در خلیج فارس هستند.
یکی از سخنگویان جورج کیسی، فرمانده کل نیروهای آمریکایی در عراق نیز اعلام کرد، این توصیه ربطی به افزایش تعداد سربازها پیدا نمی کند.
در همین حال یکی سخنگویان رییس جمهور آمریکا این گزارش را تایید نکرد. یک کمیسیون دو حزبی به بوش توصیه کرده است که نیروهای نظامی آمریکا را در عراق کاهش دهد.
کد خبر 11749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز