چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: با افتتاح سه زبان «ایتالیایی»، «بوسنیایی» و «فیلیپینی» طی مراسمی با حضور «محسن پاک‌آئین»، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) از این پس به 29 زبان مختلف، خبر تولید خواهد کرد

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، «محسن پاک آئین» امروز، هفتم مهرماه، در مراسم افتتاح این سه زبان گفت: راه‌اندازی زبان‌های جدید برای انعکاس اخبار قرآنی گام مثبتی برای افزایش تعاملات جهانی است؛ در واقع زبان انتقال‌دهنده مبانی ارزشی کشورها و ابزاری برای تقویت مناسبات فرهنگی ملت‌های جهان است.

وی در ادامه با اشاره به تهدیدات کشیش افراطی آمریکایی برای قرآن‌سوزی افزود: زبانی که بخواهد مبانی قرآنی را به دنیا معرفی کند، ارزش و ارجحیت خاصی دارد؛ حرکتی که امروز در حال شکل‌گیری است، پاسخی منطقی و علمی به برخی جریان‌های اسلام‌ستیز در جهان به شمار می‌رود که اسلام و قرآن را مورد هدف قرار داده‌اند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در عصری که اسلام‌ستیزان قصد ایجاد شبهه در اصول اسلامی را دارند، هر چه بیشتر بتوانیم قرآن را از طریق زبان امروز، یعنی رسانه، به دنیا معرفی کنیم، بیشتر و بهتر در جهت ابهام‌زدایی از قرآن و اسلام قدم برداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: پیرو مذاکراتی که با مسئولان خبرگزاری قرآنی ایران صورت گرفته است، به زودی زبان‌های «میانماری» و «قزاقی» را هم به زبان‌های بین‌المللی این خبرگزاری اضافه خواهیم کرد.

پاک‌آئین در پایان سخنانش تأکید کرد: خداوند را شاکر هستیم که در این ایام مقدس توفیق یافتیم تا گامی دیگر برای اشاعه قرآن در جهان برداریم و امیدواریم که بتوانیم هر چه بیشتر در خدمت قرآن و نظام اسلامی باشیم.

یادآوری می‌شود، خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) که پانزدهم ماه مبارک رمضان 1424 هـ.ق، مقارن با بیستم آبان ماه 1382 هـ.ش، آغاز به‌کار کرد، نخستین و تنها خبرگزاری تخصصی قرآن کریم در جهان اسلام است. تلاش این خبرگزاری همواره بر آن بوده است که اخبار و رویدادهای مختلف ایران و جهان را با رویکرد و محک قرآنی در حوزه های مختلف، همچون سیاسی، هنری، ادبی، اجتماعی، فعالیت‌های قرآنی، اندیشه و علم، وبلاگ و بین‌الملل بررسی و تحلیل کند.

مهم‌ترین اخبار این رسانه، علاوه بر سه زبان اصلی عربی، انگلیسی و فرانسه به 25 زبان دیگر از جمله چینی، ایتالیایی، آلمانی، اردو، اسپانیولی، تامیل، تایی و ... ترجمه و منتشر می‌شود. 

کد خبر 117292
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز