همشهری‌آنلاین: مدیر کل دفتر آمار و فرآوری داده‌های وزارت صنایع و معادن از صدور کارت الکترونیکی هوشمند صنایع از ابتدای دی ماه سال جاری (89) خبر داد.

کارت هوشمند

به گزراش وزارت صنایع و معادن، سعید زرندی افزود: با صدور کارت الکترونیکی هوشمند به عنوان کارت الکترونیکی شناسه صنعتی، از سال 90 پروانه‌های بهره‌برداری الکترونیکی جایگزین پروانه‌های کاغذی می‌شود.

زرندی گفت: لازمه فعال ماندن کارت الکترونیکی شناسه صنعتی و مجوزهای منتسب به آن از جمله پروانه‌های بهره‌برداری الکترونیک منوط به ارائه مستمر آمار تولید از سوی واحد صنعتی است که این موضوع در دستور العمل اصلاحی پروانه بهره برداری از سوی معاونت امور صنایع دیده شده است.

وی همچنین با اشاره به آغاز فاز دوم طرح به روز رسانی اطلاعات واحدهای صنعتی و معدنی از 20 مهر ماه سال جاری افزود‌: طرح بازدید از حدود 70 هزارواحد دارای پروانه بهره برداری، کارت شناسایی و گواهی فعالیت صنعتی و صحت سنجی اطلاعات 50 هزار واحدی که در طرح به روز رسانی اطلاعات صنعتی و معدنی شرکت واطلاعات شان را در سامانه ثبت اطلاعات وارد کرده اند از 20 مهرماه آغاز می‌شود.

سعید زرندی در تشریح روند کارافزود: این طرح جامع ترین کار آماری وزارت صنایع است که از این طریق بستر سازی کاملی برای تبادل اطلاعات دو سویه بین وزارتخانه و واحدها صورت می‌گیرد.

وی اعلام کرد اجرای این طرح از سوی تیم‌هایی از کارشناسان آموزش دیده و با نظارت دفتر آماروزارت صنایع و معادن و همکاری پژوهشکده آمار مرکز آمار ایران و چند نهاد تخصصی دیگرانجام می‌شود.

وی افزود: در هر استان یک ستاد ناظر با حضور روسای سازمانی ، معاونت برنامه ریزی و تولید استانها و دو نفر از کارشناسان خبره استان وجود دارد و شورای راهبری طرح با حضور نمایندگان معاونت امورصنایع ، معاونت حقوقی ،استانهاو مجلس و معاونت برنامه ریزی وزارتخانه در دفتر آمار تشکیل می‌شود.

زرندی اضافه کرد: تمامی اطلاعاتی که واحدهای تولیدی پیش از این در سامانه آمار ثبت کرده اند مورد صحت سنجی قرار گرفته و نتایج بازدید پس از مهر و امضای مدیرعامل واحد تولیدی مبنای ارائه خدمات قرار می‌گیرد.

مجری طرح به روز رسانی اطلاعات واحدهای صنعتی و معدنی، با اعلام اینکه این بازدید با اعلام قبلی از طریق رابط های واحدهای ثبت نام کننده در طرح صورت می گیرد ادامه داد : بعد از این بازدیدها ، بسته آشنایی با سامانه های آماری موجود وزارتخانه شامل سامانه آمار تولید ، سامانه صدورمکانیزه مجوزها ، بانک اطلاعات جامع صنعت و سامانه صدور شناسه صنعتی و معدنی و میزان اهمیت شناسه در فرایندهای اداری و همچنین راهنمای طرح تحول اقتصادی درصنایع کشور در اختیارواحدها قرار می‌گیرد.

شناسه صنعتی عددی ملی است که در کل کشور و برای تمامی وزارتخانه ها ، دستگاه ها و سازمان ها، موسسات دولتی و بانک ها شناخته شده وشناسایی واحدها وارائه خدمات تنها ازطریق این کدصورت می‌گیرد.

بر اساس تفاهم نامه وزارت صنایع و معادن با وزارت نیرو، ارائه شناسه صنعتی شرط ارائه خدمات یارانه ای به حساب آمده است و هم اکنون طرفین در حال تدوین دستورالعمل اجرایی آن هستند.

پس از تخصیص شناسه صنعتی ارائه خدمات دولتی اعم از تعیین تعرفه های آب، برق و مصارف سوختی ، دریافت تسهیلات بانکی، بهره‌مندی از طرح هدفمندی یارانه ها و ... بر این اساس انجام خواهد گرفت.

کد خبر 117178
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز