چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون وزیر صنایع و معادن هدف از تأسیس این بانک را حل مشکلات صنایع کوچک عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی با تأسیس بانک صنایع کوچک موافقت کرده و هیئت مؤسس این بانک در حال شکل گیری است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خدامراد احمدی مهم‌ترین مشکل صنایع کوچک را بی توجهی و سیاست انقباضی نظام پولی و مالی کشور در قبال این بخش دانست و گفت : گردش مالی صنایع کوچک 200 هزار میلیارد ریال است که در صورت انباشت این میزان اعتبار در یک بانک، بسیاری از مشکلات اقتصادی صنایع کوچک حل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت‌: بیش از 30 درصد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به بخش تولید صنعتی اختصاص خواهد یافت که با تشکیل ستاد یارانه در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ، بیشترین میزان آن به حمایت از این صنایع تخصیص خواهد یافت.

احمدی با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت ، میان مدت و دراز مدت این ستاد افزود‌: ستاد یارانه این سازمان‌، واحدهایی را که به علت مصرف زیاد انرژی از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها بیشترین آسیب را ببینند‌، شناسایی خواهند شد و با کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات از آنها حمایت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه‌، مشارکت بخش خصوصی در این سازمان را از دو طریق ایجاد شهرک های صنعتی خصوصی و دریافت مدیریت شهرک های موجود ممکن دانست و افزود :‌ به علت زیاد بودن هزینه های زیربنایی شهرک‌های صنعتی تاکنون هیچ هیأت امنایی برای دریافت مدیریت شهرک صنعتی به صورت 100درصد اعلام آمادگی نکرده است .

معاون وزیر صنایع و معادن از واگذاری زمین رایگان و پرداخت تسهیلات تا سقف 75 درصد سرمایه مورد نیاز به بخش خصوصی برای ایجاد نیروگاه های کوچک در شهرک های صنعتی و همچنین تأسیس بیمه صنایع کوچک به منظور حل مشکلات صنایع کوچک خبر داد.

کد خبر 121532
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز