گروه بین‌الملل: در خلال برگزاری دادگاه صدام حسین به اتهام کشتار شیمیایی مردم کرد این کشور در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران، پنج‌شنبه 30 آذر دادستان دادگاه اسنادی از مشارکت دولت وقت ترکیه ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری عراق، هیات دادستانی در پرونده الانفال اسناد جدیدی‌ ‌را درخصوص همکاری نیروهای ترکیه در سرکوب کردها به ‌دست آورده است که به دادگاه ارائه کرد.

منقض آل‌فرعون رئیس هیات دادستانی عراق، اسنادی را که مربوط به دستورات رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در سال 1988 و مربوط به استفاده از سلاح‌های شیمیایی بود،  ارائه کرد.

در این راستا، به همکاری ترکیه بر اساس پروتکل امضاشده با عراق در زمینه تعقیب تمام آوارگان اشاره شده است.

در همین حال، در تحولات روز پنج‌شنبه در عراق، شبکه تلویزیونی الجزیره از انتقال کامل مسئولیت‌های امنیتی استان نجف از سوی نیروهای آمریکایی به نیروهای عراقی خبر داد.

خبرنگار این شبکه اظهار داشت: تمامی مسئولیت‌های امنیتی استان نجف از سوی نیروهای آمریکایی چهارشنبه‌شب رسماً به نیروهای عراقی انتقال داده شد و این استان  سومین استان عراقی است که زمام امور امنیتی خود را به‌دست می‌گیرد.

وینسنت بروک، یکی از فرماندهان نیروهای آمریکایی در نجف اظهار داشت: این روز  به عنوان بزرگ‌ترین روز تاریخی در عراق ثبت خواهد شد و نیروهای عراقی و ارتش عراق می‌توانند تمامی مسئولیت‌های امنیتی استان نجف را بدون دخالت نیروهای آمریکایی با حضور آنها به‌عهده بگیرند.

وی تاکید کرد: این مسئولیت بزرگی است که مردم عراق باید با قدرشناسی از این فرصت‌های تاریخی بزرگ، تلاش کنند که موفقیت‌های سیاسی بزرگی را برای حمایت از حکومت فعلی عراق به‌ دست آورند.

وی تأکید کرد: نیروهای ائتلاف همچنان در آمادگی کامل برای ارائه هرگونه حمایتی از نیروهای نظامی عراق و نیروهای امنیتی آن به ‌سر می‌برند.

کد خبر 11685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز