همشهری آنلاین: رئیس سازمان ثبت احوال کشور به کسانی که هنوز کارت ملی دریافت نکرده‌اند هشدار داد همراه داشتن این کارت در سال 86 برای انجام معاملات و دریافت خدمات الزامی خواهد بود.

دکتر محمدرضا آیت‌اللهی در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: در حال حاضر تمام ایرانیان دارای کد ملی (نه کارت ملی) هستند و پوشش ابلاغ کد ملی به جمعیت ایرانی به صددرصد رسیده است. بنابراین شهروندان هرچه سریع‌تر باید در تهران و مراکز استان‌ها به مناطق پستی مراجعه و در شهرستان‌ها از طریق ادارات ثبت‌احوال برای فرم درخواست دریافت کارت ملی اقدام کنند.

به گفته وی تاکنون 34 میلیون نفر از مجموع 46 میلیون واجد شرایط، کارت ملی خود را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این که استفاده از کارت ملی در سال 86 الزامی خواهد شد، افزود: همراه داشتن کارت ملی و ارائه آن به دستگاه‌های مختلف برای انجام معاملات یا دریافت خدمات در سال آینده الزامی می‌شود.

سازمان ثبت احوال همچنین با صدور اطلاعیه‌ای از ایرانیان مقیم کشورهای دیگر نیز درخواست کرد برای دریافت کارت ملی اقدام کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این اطلا‌عیه از هموطنان مقیم خارج از کشور که تاکنون موفق به ارائه تقاضای صدور کارت شناسایی ملی نشده‌اند خواسته شده مدارک مورد نیاز را به نمایندگی‌های جمهوری اسلا‌می ایران در کشور محل اقامت خود ارائه کنند تا کارت شناسایی ملی برای آنان صادر شود.

کد خبر 11662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز