گروه اجتماعی: تا پایان آبان‌ماه سال85 نزدیک به 5میلیون واجد شرایط در استان تهران، کارت ملی خود را تحویل گرفته‌اند.

سید احمد قشمی مدیر کل ثبت احوال استان تهران‌ ضمن اعلام این مطلب گفت: این رقم معادل 60درصد جمعیت 15سال به بالای استان تهران را تشکیل می‌دهد و40درصد تاکنون هیچ‌گونه اقدامی‌ برای دریافت کارت ملی انجام نداده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه تا پایان این پروژه زمان زیادی باقی نمانده، ضروری است هموطنان برای دریافت کارت ملی اقدامات لازم را انجام دهند.

قشمی‌گفت:‌ پروژه کارت ملی به عنوان یک طرح ملی در دست پیگیری است و یکی از هدف‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ‌ایران به جهت نظم‌بخشی و روان‌سازی امور مردم قلمداد می‌شود و به عنوان یک سند معتبر و رسمی ‌و قانونی باید در اختیار همه اتباع ایرانی قرار گرفته و همیشه همراه صاحب کارت باشد.

وی افزود: ثبت احوال به منظور تحت پوشش قراردادن بیشتر مردم با سازمان آموزش‌وپرورش تهران هماهنگی به عمل آورده و توافقنامه‌ای به امضاء رسیده که در محل دبیرستان‌ها نسبت به جمع‌آوری درخواست‌های کارت شناسایی اقدام شده و با اعزام کارکنان ثبت احوال همزمان با الصاق عکس(عکس‌دارکردن شناسنامه) واجدین شرایط بتوانند کارت ملی خود را دریافت کرده و از رفت‌وآمد و اتلاف وقت متقاضیان جلوگیری شود.

مدیر کل ثبت احوال تهران همچنین گفت: متقاضیان تا قبل از پایان مهلت زمانبندی و کاربردی‌شدن کارت شناسایی ملی به مراکز مشخص‌شده در سراسر استان مراجعه و درخواست خود را ارائه دهند؛ ضمن اینکه مدارک مورد نیاز شامل یک قطعه عکس و کپی شناسنامه به همراه اصل شناسنامه با فیش بانکی2500ریال می‌باشد.

وی افزود: به منظور فراهم‌نمودن تسهیلات بیشتر مناطق و دفاتر پستی در تهران بزرگ برابر توافقنامه، شرکت پست موظف به جمع‌آوری درخواست کارت شناسایی و تحویل کارت صادرشده به در منازل هستند و در حقیقت فقط یک بار مراجعه کفایت می‌کند؛ ضمن این‌که هرکدام از اعضای خانواده می‌تواند با دردست‌داشتن شناسنامه، درخواست همه اعضای خانواده را تحویل مامور پست نماید.

کد خبر 10014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز