دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

هواداران بارسا این بار هم ورزشگاه کالدرون را با ناراحتی ترک کردند. هرچند بارسا این بار توانست گربه سیاهش در سال‌های اخیر را با نتیجه 2‌بر یک شکست دهد اما مصدومیت مسی لحظاتی قبل از سوت پایان بازی اتفاق ناگواری بود که همه آنها را نگران کرد.

در دقایقی که بازی به خشونت کشیده شده بود و بازیکنان هر دو تیم سعی می‌کردند عدالت را شخصا در زمین اجرا کنند، اویفالوژی که نتوانسته بود به توپ برسد، مچ پای مسی را لگد کرد تا ستاره بارسا روی زمین بغلتد. این مصدومیت شدیدتر از آن بود که مسی قادر به ادامه بازی باشد و درحالی‌که پزشکان بارسا او را دوره کرده بودند، با برانکارد از زمین خارج شد.

اما حرف‌های گواردیولا که پس از بازی در کنفرانس مطبوعاتی صحبت می‌کرد، خیال هواداران را تا حدودی راحت کرد: « ازبرد خوشحال ولی از مصدومیت مسی ناراحتیم. احتمال شکستگی که ما را نگران کرده بود، منتفی است. فردا آزمایش‌های بیشتری انجام می‌دهیم و شما را در جریان خواهیم گذاشت.» او همچنین به کنایه اضافه کرد:« تصاویر تلویزیون به اندازه کافی گویا بود. فقط کریستیانو رونالدو نیست که باید از سوی داوران محافظت شود. داوران باید مراقب همه بازیکنان باشند.»

این در حالی است که داور پس از این خطا به اویفالوژی کارت زرد دوم را داد تا از زمین اخراج شود. آزمایش‌های روز گذشته در بیمارستان بارسلونا مشخص کرد که رباط مچ پای راست مسی کشیده شده و او حدود 10 روز غایب خواهد بود. البته پیش از این پیش‌بینی می‌شد که غیبت او 14‌روزه باشد. بدین‌ترتیب او بازی خانگی چهارشنبه مقابل خیخون و شنبه در خانه آتلتیک بیلبائو در سان مامس را از دست می‌دهد ولی احتمالا می‌تواند چهارشنبه هفته آینده در لیگ قهرمانان در روسیه مقابل روبین کازان بازی کند.

عذرخواهی اویفالوژی

تصویر خروج مسی از زمین درحالی‌که روی برانکارد درد می‌کشید، هم تیمی‌هایش را هم تحت‌تأثیر قرار داده بود، به‌طوری که پیکه در واکنش به این ماجرا گفت: «به‌نظر می‌رسد که این روزها در دنیای فوتبال هر حرکتی مجاز است. واقعا صحنه آزاردهنده‌ای بود. آنها او را شکار کردند. برای متوقف کردن بازیکنان بزرگ هر کاری می‌کنند.»

اویفالوژی اما می‌گوید که از مصدومیت مسی متأسف است: «این یک بدشانسی بود. امیدوارم او هر چه زودتر بهبود یابد.» او در توضیح این اتفاق اضافه می‌کند:«‌می‌خواستم توپ را بزنم که کمی فاصله گرفت. من دیگر نتوانستم حرکتم را متوقف کنم.» اویفالوژی می‌گوید که پس از بازی خواسته با مسی حرف بزند ولی «او به‌دلیل آن اتفاق هنوز گرم بود. امروز با موبایل آگرو برایش پیامک فرستادم و از او عذرخواهی کردم. حالا خیالم راحت است چون می‌دانم که پایش نشکسته و به‌زودی می‌تواند بازی کند. هدف من آسیب رساندن به او نبود.»

طلسم کالدرون شکست

مسی قبل از آنکه مصدوم شود توانسته بود در دقیقه سیزدهم گل اول بازی را وارد دروازه آتلتیکو کند. رائول گارسیا خیلی زود توانست این گل را جبران کند ولی پیکه قبل از پایان نیمه اول بارسا را به برتری رساند. آتلتیکو که در 3 سال گذشته توانسته بود بارسا را شکست دهد، در این بازی زهر همیشگی را نداشت.

آگرو که به تازگی بهبود یافته بود در ترکیب اصلی بازی کرد ولی به هیچ وجه آماده نبود و کیکه فلورس او را در نیمه دوم تعویض کرد. تغییرات سرمربی آتلتیکو اما کافی نبود تاطلسم ناکامی‌های بارسا این ورزشگاه بشکند. هنر بزرگ بازیکنان بارسا این بود که اجازه ندادند توپ‌های زیادی به فورلان آماده برسد ولی در طرف دیگر خط میانی بارسا چند فرصت خوب را برای ویا به‌وجود آورد که مهاجم بارسا در مواجهه با ده گیا، دروازه بان جوان آتلتیکو ناکام بود.

بارسا که هفته گذشته مغلوب هرکولس شده بود، با این پیروزی 6 امتیازی شد و به رده ششم صعود کرد. آتلتیکو هم که در امتیاز 6 باقی ماند به‌دلیل تفاضل گل بهتر در رده چهارم است. صدرنشین لالیگا در حال حاضر والنسیاست که با پیروزی 2 بر یک در خانه هرکولس 9امتیازی شد.

کد خبر 116545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز