مراسم بزرگداشت استاد شهریار، شاعر ارزشمند میهن‌مان روز گذشته همزمان با روز شعر و ادب فارسی با حضور شهردار تهران در تالار ایوان شمس برگزارشد.

مراسم بزرگداشت شهریار

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهندس عبادالله فتح‌اللهی در این مراسم ضمن بزرگداشت سالروز درگذشت استاد شهریار و هفته دفاع مقدس گفت: شهرداری تهران با حضور دکتر قالیباف رویکردی را اتخاذ کرده است تا از یک سازمان خدماتی به سازمانی تبدیل شود که پاسخگوی نیازهای فرهنگی، روحی و روانی شهر باشد.

وی با اشاره به اینکه از معماران شهر نیز با عنوان «روز معمار» تجلیل می‌شود، گفت: ما معتقدیم باید از معمارانی که روح و روان جامعه هستند تقدیر کنیم و امروز روز بزرگداشت معماری است که عمر خود را صرف معماری روح وروان و فکر جامعه کرده است.
فتح‌اللهی افزود: شهرداری تهران سعی می‌کند درکنار پرداختن به توسعه، همچون احداث تونل‌ها و پل‌ها، پل‌های فکری را نیز ایجاد کند.

وی با بیان اینکه شهر سالم در کنار داشتن صفای فیزیکی دارای آرامش روحی، روانی و معنوی نیز هست، تصریح کرد: شهرداری، شهری را «شهرسالم» می‌داند که روح و روان آن همراه با فیزیک و کالبد آن دارای شأن شهری باشد.
در ادامه مراسم با تقدیم لوح شهردار تهران به خانم آذرنوش به نمایندگی از خانواده استاد شهریار، یاد این استاد بلندآوازه شعر فارسی گرامی داشته شد.

دکتر محمد باقر قالیباف نیز در این مراسم با تاکید بر این مطلب که استاد شهریار برای همیشه تاریخ در این کشور با درخشش هر چه تمام باقی خواهد ماند، اظهار داشت: برای ساختن آینده‌ای مطلوب، باید به سمت الگوسازی پیش رویم و سرمایه‌های انسانی کشور را به جامعه و به‌ویژه جوانان به‌طور مناسب معرفی کنیم؛ چرا که این خود یکی از روش‌های مهم تربیتی است.

شهردار تهران گفت: استاد  محمد حسین شهریار در هنر، شعر، کلام و... از نگاه جهانی، محلی و قومی بی‌نظیر بوده و این شخصیت از تمامی جهات بی‌مانند است.قالیباف تصریح کرد: اگر سالگرد از دنیا رفتن استاد شهریار را گرامی می‌داریم، در واقع به‌دنبال حفظ سرمایه‌های ملی خود هستیم و شهرداری تهران بر خود لازم می‌داند که مراسم تجلیل از این شاعر بزرگ ایران را با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار کند.

وی یادآور شد: تمامی اشعار استاد شهریار بی‌نظیر بوده اما به‌طور خاص جا دارد از اشعار حماسی این شاعر بزرگ که در دوران دفاع مقدس سرود، قدرشناسی کنم. وی ادامه داد: به‌طور کل هموطنان آذری زبان ما در همه بخش‌ها اعم از علم، صنعت، شعر و... معروف به اولین‌ها هستند؛ چنان‌که شهید باکری که در همه ابعاد می‌تواند به‌عنوان یک الگو تلقی شود از این خطه بود.

شهردار تهران اظهار امیدواری کرد تا همه مسئولان در هر سمتی که هستند، قدر و منزلت خود را شناخته و وظیفه خود را به نحو احسن ایفا کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری نشست شهرداران کلانشهرها که چندی پیش در شهر تبریز برگزار شد،

عنوان کرد: می‌گویند شهر تبریز از هر نظر شهر اولین‌هاست و از هر بعد که به این شهر می‌نگریم این واقعیت مبرهن است اما به‌طور کل امیدوارم ملت ایران در کنار یکدیگر قدر این ظرفیت‌ها را دانسته و به‌درستی از آنها استفاده کنند؛ چرا که آینده‌ای بسیار مطلوب در تمامی ابعاد زندگی، زیبنده ما ایرانی‌هاست و باید محقق شود.

مراسم بزرگداشت استاد شهریار در 2 بخش برگزار شد. در بخش اول شاعرانی همچون مشفق کاشانی، نظمی تبریزی، دکتر فاطمه راکعی مدیرعامل انجمن شاعران ایران، صالح سجادی ازشاعران جوان تبریزی و براتی پور به قرائت اشعار فارسی و ترکی پرداختند و دکتریحیی یثربی درباره قرآن در شعر شهریار سخن گفت.

در بخش دوم نیز شاعران دیگری چون اصغر فردی، اصغر شاهی اردبیلی، صدر محمدی، سلمانی و دکتر فتحی به قرائت اشعار خود پرداختند.این مراسم به میزبانی شهرداری منطقه 19 و با مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تالار ایوان شمس برپا شد. طی این مراسم 2 گروه موسیقی رودکی به خوانندگی سیدعبدالحسین مختاباد و ودود مؤذن‌زاده اردبیلی به اجرای موسیقی پرداختند.

کد خبر 116424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز