گروه سیاسی: در کنار تمام واکنش‌هایی که در 2 روز گذشته به فاجعه هتک حرمت قرآن کریم در آمریکا صورت گرفته است، مجلس شورای اسلامی از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی برای محکوم کردن این فاجعه و انجام اقدامی عملی در برخورد با فاجعه قرآن‌سوزی استفاده می‌کند.

علاوه بر علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در نامه‌ای به پاپ بندیکت شانزدهم خواستار موضع‌گیری صریح وی در برابر فاجعه قرآن سوزی شده بود، دیروز رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای از اتحادیه مجالس اسلامی خواست در مقابل هتک حرمت قرآن سکوت نکنند. جمع دیگری از نمایندگان نیز سکوت شورای امنیت سازمان ملل را در این باره محکوم کردند.

این البته تنها بیانیه‌ای نبود که دیروز از ساختمان بهارستان صادر شد. رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی از پارلمان‌های کشورهای اسلامی و نمایندگان مجالس این کشورها خواست تا همه امکانات لازم را در این زمینه به کار گیرند و اقدام افراطیون آمریکایی را محکوم کنند.

جهان اسلام دست‌های پشت پرده را می‌شناسد

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی اهانت افراطیون به ساحت مقدس قرآن کریم و سکوت توأم با همراهی دستگاه حاکمه آمریکا را محکوم کرده و از رؤسا و نمایندگان پارلمان‌های جهان اسلام خواست نسبت به این جنایت بی‌سابقه، واکنش قاطع و سریع نشان دهند.

علی لاریجانی هتک حرمت قرآن را نشانه ضعف و درماندگی سران جبهه استکبار دانست و گفت: آنها که هرگونه اظهارنظر در مورد هولوکاست را به بهانه توهین به عواطف یک قوم چندمیلیونی جرم دانسته و محققین را مجازات می‌کنند، از آتش‌زدن و توهین به مقدس‌ترین کتاب عالم بشریت که بیش از یک و نیم میلیارد نفر پیرو آن هستند، حمایت می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: سران استکباری غرب، خوب می‌دانند که جهان اسلام و امت بیدار مسلمان، دست‌های پشت پرده‌ این جنایت را به وضوح می‌شناسد و آنان هرگز نمی‌توانند به بهانه آزادی بیان از مسئولیت خود در مقابل این اهانت بزرگ شانه خالی کنند و قطعا ملت‌های مسلمان در مقابل توهین به بزرگ‌ترین مقدسات خود ساکت نخواهند نشست.

رفتار جنون‌آمیز

نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی نیز در بیانیه جداگانه‌ای هتک حرمت قرآن را محکوم کردند. یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان، گئورک وارطان نماینده ارامنه تهران و شمال، روبرت بیگلریان نماینده ارامنه تهران و جنوب، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان و سیامک مره صدق نماینده‌ کلیمیان طی بیانیه‌ای، هتک حرمت قرآن را محکوم کردند.

در بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی آمده است:«رفتار ضد‌انسانی و بی‌شرمانه یک روحانی نمای آمریکایی واهانت غیرقابل باوری که منشأ عقلانی نداشته و توطئه جنون آمیزی در راستای منافع الحاد استکبار جهانی و صهیونیسم اشغالگر است، قلب همه موحدان جهان رابه درد آورد».

درادامه این بیانیه آمده است: اهانت به اصیل‌ترین ارزش‌های دینی، فرهنگی و تاریخی پیروان ادیان الهی رفتاری جنون آمیز و غیرقابل توجیه است که نه تنها با اعتقادات تمامی موحدان جهان در ستیز است بلکه تمامی آزادگان جهان نیز از آن تبری می‌جویند. نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس در این بیانیه تصریح کردند: رفتار ناشایستی که زبان و قلم از بیان آن شرم می‌کنند، حرکتی از ملحدانی است که ارزش‌های والای توحیدی را مورد هجوم قرار داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: تمامی پیروان راستین ادیان الهی به‌ویژه تمامی ایرانیان موحد با این رفتار غیرانسانی و ضد‌اخلاقی شدیدا مخالفت دارند و ما ایرانیان پیرو ادیان توحیدی این رفتار استکباری را شدیدا محکوم می‌کنیم و همصدا با تمامی آزادگان جهان اعلام می‌کنیم که توهین به ارزش‌های هر کدام از ادیان توحید، اهانت به تمامی ادیان توحیدی است که سبب رنجش خاطر تمام خداجویان جهان می‌شود. علاوه بر اینها فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جسارت به قرآن کریم با حمایت پلیس آمریکا رخ داده و حاکی از نقشه شوم جدیدی است، تاکید کرد: سپاه کفر برای محو کلمه توحید به حرکت درآمده و ما باید برای دفاع از اسلام عزیز، به پا خیزیم.

کد خبر 116052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز