گروه حوادث: با مرگ 2 نفر دیگر از مجروحان تصادف بی‌سابقه در همدان، آمار قربانیان این حادثه به 8 نفر رسید.

تصادف جاده

تحقیقات پلیس نشان می‌دهد راننده تریلی هوو که عامل این تصادف مرگبار بود، پیش از این 177 بار از سوی پلیس جریمه شده است. ظهر یکشنبه گذشته، یک دستگاه تریلی هوو که از ضلع جنوبی میدان رسالت همدان به سمت این میدان در حرکت بود به‌علت از کار افتادن ترمز، حادثه مرگباری را رقم زد. این تریلی بعد از زیر گرفتن پراید سفیدرنگی، با اتوبوس شرکت واحد برخورد کرد که بر اثر این برخورد اتوبوس روی یک تاکسی پیکان واژگون شد.

تریلی هوو بعد از این برخورد مرگبار با ساختمانی چند طبقه که شامل 3 مغازه بود برخورد کرد و باعث فرو ریختن آن شد.
هنوز لحظاتی از این حادثه نگذشته بود که ناگهان مخزن گاز پراید سفیدرنگی که در ابتدای حادثه به‌شدت صدمه دیده بود، منفجر شد و آتش به اتوبوس شرکت واحد که واژگون شده بود نیز سرایت کرد.

همه این حوادث در کمتر از 5 دقیقه رخ داد و ناگهان شعله‌های آتش میدان رسالت همدان را در برگرفت. خیلی زود خبر به تیم‌های امدادی و ماموران آتش‌نشانی رسید و بعد از اطفای حریق از سوی آتش‌نشانان، عملیات انتقال مجروحان و قربانیان به بیمارستان شروع شد.

مرگ دلخراش

درحالی‌که تا بعدازظهر یکشنبه آمار قربانیان حادثه 6 نفر اعلام شده بود، با مرگ 2 مجروح دیگر، این آمار به 8 نفر افزایش یافت. یکی از قربانیان حادثه زن جوانی بود که به طرز دلخراشی جان خود را از دست داد. همسر این زن به خبرنگار ما گفت: در مغازه لوازم الکترونیکی‌ام مشغول کار بودم که همسرم وارد مغازه شد.

چند لحظه از حضور او نگذشته بود که تصمیم گرفتم برای ناهار، چند عدد نان بخرم. برای همین از همسرم خواستم داخل مغازه بماند و خودم برای خرید نان خارج شدم. هنوز چند قدمی از محل دور نشده بودم که حادثه اتفاق افتاد. تریلی هوو بعد از برخورد با چند خودرو در اطراف میدان به سمت مغازه من رفت و دیدم که ساختمان فرو ریخت. فریادزنان به طرف محل حادثه دویدم اما از مغازه‌ام جز تلی از خاک، چیز دیگری باقی نمانده بود. بعد از چند ساعت، با کمک امدادگران توانستیم پیکر بی‌جان همسرم را از زیر آوار بیرون بکشیم.

فرار از مرگ

راننده اتوبوس شرکت واحد که در این حادثه به‌شدت سوخته بود، یکی از کسانی بود که به طرز معجزه‌آسایی از مرگ حتمی نجات یافت. این مرد گفت: اتوبوس تعداد کمی مسافر داشت و داشتم از میدان وارد یکی از خیابان‌ها می‌شدم که ناگهان صدای ضربه محکمی به گوش رسید و اتوبوس به‌شدت تکان خورد.

قبل از اینکه اتوبوس روی تاکسی پیکان واژگون شود، من از پنجره به بیرون پرت شدم و در همین هنگام مخزن گاز خودروی پراید منفجر شد و اتوبوس آتش گرفت. اگر در آن لحظه از اتوبوس به بیرون پرتاب نشده بودم، حتما مثل 4 نفر از مسافران اتوبوس در آتشی که خودرو را در برگرفته بود می‌سوختم و از این حادثه جان سالم به در نمی‌بردم.

177 بار جریمه

به‌دنبال این تصادف مرگبار، بررسی‌های پلیسی برای مشخص شدن علت حادثه شروع شد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه حادثه به‌علت نقص در سیستم ترمز تریلی اتفاق افتاده است، به ایسنا گفت: راننده هوو که باعث به‌وجود آمدن حادثه میدان رسالت همدان شد در 3 سال گذشته 177 مورد جریمه شده است. سرهنگ حسین طلایی ادامه داد: بیشترین تخلفات این راننده، تردد در منطقه ممنوعه و توقف در مناطق مسکونی بوده که راننده متخلف این جریمه‌ها را پرداخت کرده است.

تریلی‌های قاتل

تصادف مرگباری که در همدان رخ داد، نخستین حادثه دردناکی نبود که تریلی‌های هوو در چند ماه اخیر رقم زده‌اند. 28 تیرماه امسال برخورد یک تریلی هوو با اتوبوس مسافربری در جاده دماوند، مرگبارترین تصادف امسال این تریلی‌ها را رقم زد. در آن حادثه که به‌علت نقص سیستم ترمز تریلی رخ داد، 9 نفر از مسافران اتوبوس جان باختند و تعداد زیادی از آنها نیز مجروح شدند.

بعد از آن حادثه نیز اخبار متعددی درخصوص حوادثی که این تریلی‌ها در جاده‌های کشور رقم زده بودند در روزنامه‌ها به چاپ رسید و همین موضوع باعث شد تا پلیس راهنمایی و رانندگی تردد تریلی‌های هوو را در برخی از محورها ممنوع کند. نقص فنی در سیستم ترمز این خودروها، مسئله‌ای است که از مدت‌ها قبل نقل محافل خبری و مقامات پلیس است اما با همه تمهیداتی که تا‌کنون اندیشیده شده، این تریلی‌ها همچنان در جاده‌های کشور قربانی می‌گیرند.

کد خبر 116036

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز