همشهری آنلاین: آخرین روز رقابت‌های جودو قهرمانی جهان با چهار پیروزی، دو شکست و حذف هر دو نماینده سنگین وزن جودو ایران از دور رقابت‌ها همراه بود.

judo

در ادامه رقابت‌های جودو قهرمانی جهان که در توکیو جریان دارد محمدرضا رودکی در وزن آزاد به دومین پیروزی خود دست پیدا کرد. وی که دور اول "اریک اندرسون" آمریکایی را شکست داده بود، دور دوم در حالی که 2 دقیقه و 28 ثانیه از زمان مسابقه گذشته بود حریف را ضربه فنی کرد و به دور سوم راه یافت.

رودکی در مرحله یک شانزدهم "انیس چادلی" از تونس را با ضربه فنی شکست داد. نماینده ایران با این سه پیروزی به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کرد ولی در مبارزه بعدی خود در مصاف با "کازاهینکو" از ژاپن در حالی که دو نیم دقیقه از مبارزه گذشته بود ضربه فنی شد و از دور مسابقات کنار رفت.

سیامک عدل کسروی دیگر نماینده ایران در این وزن در پیکار با "تاکایاوا" از فیجی در آغاز دقیقه دوم با ضربه فنی پیروز شد. وی که دور اول استراحت داشت، در مبارزه دوم خود مقابل "اسکار برایسون" کوبایی با یک امتیاز "وازاری"شکست خورده و حذف شد. این کوبایی درالمپیک پکن با برتری مقابل رودکی به مدال برنز دست یافته بود.

با این دو شکست پرونده تیم پنج نفره جودو ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان با 6 پیروزی و 7 شکست و بدون حتی یک عنوان هفتمی بسته شد.

جودو ایران در رقابت‌های جهانی 2001 مونیخ توسط میراسماعیلی و میران دو مدال طلا و برنز که اولین مدال‌های جهانی جودو بود را کسب کرد. در سال 2003 و در رقابت‌های جهانی اوزاکا آرش میراسماعیلی مدال طلای خود را تکرار کرد. دو مدال برنز میراسماعیلی در رقابت‌های جهانی سال‌های 2005 قاهره و 2007 ریودوژانیرو نیز باعت شد تیم ایران با حداقل یک مدال به ایران بازگردد.

تیم ایران در رقابت‌های جهانی 2009 هلند به یک عنوان پنجمی توسط وحید سرلک دست یافت ولی در رقابت‌های این دوره تیم پنج نفره ایران توفیقی کسب نکرد.

رقابت‌های جودو قهرمانی جهان عصر روز دوشنبه (22 شهریور) در توکیو ژاپن با شناخت تیم‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

قهرمانی زود هنگام ژاپنی‌ها با 18 مدال رنگارنگ

تیم ملی جودو ژاپن با کسب 18 مدال رنگارنگ عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی جهان را قبل از آغاز مبارزات وزن آزاد به خود اختصاص داد .

در پایان روز چهارم، ژاپن با کسب 8 مدال طلا، 4 نقره و 6 برنز سکوی نخست را در اختیار دارد و عنوان قهرمانی مطلق را به خود اختصاص داده است. فرانسه با 2 طلا و 3 برنز دوم است و کره جنوبی با 1 طلا و 1 برنز سوم است.

براساس قوانین فدراسیون جهانی هر کشور می‌تواند دو تیم را راهی رقابت‌های قهرمانی جهان کند. به همین دلیل است که تیم میزبان موفق شده 18 مدال در هر دو بخش بانوان و آقایان کسب کند. رقابت‌های جودو در هشت وزن برگزار می‌شود که در مجموع 64 مدال در آن توزیع می‌شود.

به گزارش مهر، محمدرضا رودکی، محمد جمالی، علی معلومات و محسن غفار نمایندگان جودو ایران در روزهای گذشته رقابت‌های خود را برگزار کردند که همگی خیلی زود از دورمسابقات حذف شدند.

اما روز یکشنبه رقابت‌ها در دو وزن 60- و 66- کیلوگرم انجام شد. در وزن 60- کیلوگرم "رشید سوبیروف" از ازبکستان نفر اول رنکینگ جهانی همه رقبای خود را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. "زانتی یارا" نفر سوم رنکینگ و دارنده مدال طلای دوره قبل دوم شد و جودوکاران روسیه و ژاپن به طور مشترک سوم شدند.

همچنین در وزن 66- کیلو گرم مردان "جونپی موریشیتا" از ژاپن طلا گرفت. " لئوناردو کانوا" از برزیل نقره گرفت و جودوکاران مغولستان و فرانسه به طور مشترک سوم شدند.

مسابقات جودو قهرمانی جهان که از پنجشنبه (18 شهریور) در توکیو آغاز شده عصر روز دوشنبه (22 شهریور) به پایان می‌رسد.

کد خبر 115979
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز