همشهری آنلاین: مسافران لندن که در تلاش بودند برای ایام کریسمس خود را به خانه برسانند جمعه 22 دسامبر (اول آذر) را هم مانند روز قبل در فرودگاه سرگردان باقی ماندند.

به گزارش خبرگزاری رویترز به خاطر لایه غلیظی از مه که فرودگاه هیتروی لندن را پوشانده حدود 350 پرواز لغو شده است.

جمبوجت‌های بوئینگ 747 در برخی از مسیرهای اروپایی به کار گرفته شدند تا مسافران گرفتار را به مقصد برسانند.خطوط هوایی گفتند نیازهای مشتریانشان از لحاظ بلیط، مسیر حرکت و هزینه‌های جدید را تامین خواهند کرد.

یک سخنگوی شرکت BAA، سازمانی که گرداننده فرودگاه هیترو و شش فرودگاه دیگر در انگلیس است، گفت روز پنج‌شنبه 350 پرواز لغو شدند و شماره مشابهی بر روی باند متوقف ماندند.

سایمون باف سخنگوی BAA  گفت:"فرودگاه هیترو شلوغ‌ترین فروردگاه بین‌الملل یاست اما ما در حال حاضر تنها دو باند آماده داریم....ما دچار محدودیت اساسی در ظرفیت پروازمان شده‌ایم."

فرودگاه هیتروی لندن دپوشیده با مه غلیظ

یک سخنگوی خطوط هوایی بریتانیا، بریتیش ایرویز (BA) در مورد وضعیت فعلی گفت علیرغم قوانین کنترل ترافیک هوایی که تا 50 درصد باعث کندی سرعت پرواز و فرود هواپیماها شده این خط هوایی توانسته است پنج‌شنبه 80 درصد مسافرانش را از جمله با مینی‌بوس و قطار به مقصد برساند.

بریتیش ایرویز در دو شب گذشته بیش از 5000 اتاق متل را برای سکنی‌دادن مسافران اجاره کرده است.

انتظار می‌رود آشفتگی ناشی از مه و فقدان عایدی ناشی از صدها مورد لغو پروازها میلیون‌ها پوند برای بریتیش ایرویز و سایر خطوط هوایی هزینه به دنبال داشته باشد.

کد خبر 11594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز