همشهری آنلاین: سی ان ان می گوید بحث خنثی شدن تهدیدها علیه خطوط هوائی در انگلیس به لغو پروازها و تشدید مقررات امنیتی فرودگاهها در آمریکا منجر شده است

به گزارش سی ان ان مسافران آمریکائی امروز پنجشنبه نوزدهم مرداد با مقررات شدید امنیتی پلیس آمریکا در فرودگاهها مواجه شده اند .

به گزارش این منبع خبری  تهدیدهای مورد بحث در مورد خطوط هوائی  United Airlines, American Airlines و Continental Airlines  مطرح بوده است.

درهمین به گزارش دویچه وله بنا بر اظهارات جان رید وزیر کشور بریتانیا، پلیس این کشور طرح تروریستى انفجار چند فروند از هواپیماهاى این کشور را کشف و خنثى کرد.

در همین رابطه شب گذشته دست کم ۱۸ نفر در لندن دستگیر شده اند. بر اساس آنچه منابع پلیسمطرح کرده اند، عاملان این طرح قصد داشته اند  مواد منفجره‌ احتمالا مایع را در ساک‌هاى دستى خود جاسازى و به داخل هواپیما ببرند . این طرح شامل هواپیماهایى که طبق قرار باید به مقصد آمریکا پرواز مى‌کردند، مى‌شد.

در پى کشف و خنثى شدن این طرح، به همراه بردن ساک و کیف دستى، وسایل الکترونیکى، و مواد مایع به داخل هواپیما ممنوع شده و بازرسى‌هاى مسافران و وسایل همراهشان شدت یافته است. برخى از شرکت‌هاى هواپیمایى خارجى نیز پروازهاى خود به مقصد لندن را لغو کرده‌اند.

کد خبر 2045

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز