همشهری آنلاین : جزییات ثبت‌نام و شهریه پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری 89 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

دانشگاه آزاد

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در حالی تا روز شنبه 27 شهریور ادامه دارد که براساس اعلام این دانشگاه، شهریه دانشجویان جدیدالورود به صورت‌ علی‌الحسابی دریافت می‌شود.

شروع کلاس‌های درس هر واحد یا مرکز دانشگاهی آزاد اسلامی با توجه به امکانات آموزشی در مهرماه یا بهمن ماه سال جاری خواهد بود.

براساس این گزارش داوطلبانی که در گزینش‌های مختلف آزمون سراسری سال 89 در بیش از یک آزمون پذیرفته شده باشند می‌توانند به انتخاب خود فقط در یکی از رشته محل‌های اعلام شده ثبت نام کرده و به تحصیل بپردازند.

همچنین با توجه به مقررات آموزشی دانشگاه ، جابجایی دانشجویان ممنوع و غیر مجاز است.


نتایج گزینش صلاحیت‌های عمومی پذیرفته‌شدگان طی یک ماه آینده اعلام می‌شود

گفتنی است، پرونده کلیه پذیرفته شدگان علمی کنکور سراسری جهت احراز صلاحیت‌های عمومی تحت بررسی است و نتیجه آن متعاقبا حداکثر ظرف مدت یک ماه از طرف دفتر گزینش صلاحیت‌های عمومی سازمان مرکزی به اطلاع واحدهای دانشگاهی خواهد رسید.

شایان ذکر است دانشجویان غیر مشمول وظیفه عمومی که به منظور انتقال، تغییر رشته و یا تغییر مقطع در آزمون مجدد شرکت کرده و پذیرفته شده‌اند باید ضمن مراجعه به واحد اولیه و ارائه اطلاعیه که نام آنان در آن درج شده است، درخواست تسویه حساب کرده و پس از پرداخت هزینه‌های مربوط، مدارک تحصیلی خود را دریافت و جهت ثبت نام به واحد مقصد مراجعه کنند.

پذیرفته شدگان رشته‌های پاره وقت و همچنین سایر رشته محل‌هایی که دارای قید پذیرش بومی می‌باشند باید واجد شرایط مذکور باشند و در صورت عدم احراز این شرایط محل دانشگاهی مربوطه از ثبت نام آنان خودداری خواهند کرد.

با توجه به اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور مجوز ثبت نام اتباع خارجی مقیم متعاقب انجام تشریفات قانونی و بررسی صلاحیت‌های امنیتی و اقامتی اتباع مزبور و اعلام رسمی آن توسط اداره خواهد بود و تا قبل از آن پذیرش این افراد به صورت موقت می‌باشد.

بر اساس گزارش ایسنا، پذیرفته شدگان مرکز آموزش بین المللی قشم نیز توجه داشته باشند که اجازه انتقال و جا به جایی به هیچ کس حتی آنهایی که بر اساس ضوابط دانشگاه می‌توانند جا به جا شوند(فرزندان شهید، فرزندان هیات علمی، مزدوجین زن و غیره) داده نمی‌شود و شهریه هر نیمسال تحصیلی شامل شهریه ثابت و متغیر آنان حدود 52 میلیون ریال خواهد بود.


جزییات شهریه ثابت و متغییر دوره‌های مختلف دانشگاه آزاد

میزان شهریه علی الحساب ثابت یک نیمسال برای کلیه رشته‌های کاردانی ناپیوسته (غیر گروه پزشکی) در سال تحصیلی 89-90 در رشته‌های مختلف حداقل یک میلیون و 455 هزار ریال و حداکثر دو میلیون و 734هزار ریال درنظر گرفته شده است.

میزان شهریه علی الحساب متغیر هر واحد درسی برای یک نیمسال تحصیلی در کلیه رشته‌های کاردانی ناپیوسته (غیر از گروه پزشکی) عبارت است از:

واحد نظری 146 هزار و 800 ریال، واحد عملی (آزمایشگاهی و کارگاهی)، عمومی و لابراتوار زبان، 347 هزار و 400 ریال، واحد عملی (آزمایشگاهی و کارگاهی) پایه، 462 هزار ریال، واحد عملی (آزمایشگاهی و کارگاهی) اصلی 599 هزار و 400 ریال و واحد عملی (آزمایشگاهی و کارگاهی) تخصصی 738 هزار و 200 ریال می‌باشد.

همچنین، بر اساس جدول منتشره در سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد میزان شهریه علی‌الحساب ثابت یک نیمسال برای کلیه رشته‌های غیرپزشکی (به جز کاردانی)، پزشکی و نظام آموزشی پاره وقت در سال تحصیلی 90-89 حداقل یک میلیون و 834 هزار ریال و حداکثر در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی 14 میلیون و 632 هزار ریال تعیین شده است.

میزان شهریه علی الحساب متغیر هر واحد درسی در کلیه رشته‌های غیرپزشکی (بجز کاردانی)، پزشکی و نظام آموزشی پاره وقت عبارت است از واحد نظری 159 هزار و 500 ریال، واحد عملی (آزمایشگاهی و کارگاهی)، عمومی و لابراتوار زبان 377 هزار و 700 ریال، واحد عملی (آزمایشگاهی و کارگاهی) پایه 501 هزار و 200 ریال، واحد عملی (آزمایشگاهی و کارگاهی) اصلی 651 هزار و 400 ریال، واحد عملی (آزمایشگاهی و کارگاهی) تخصصی 802 هزار و 200 ریال، واحد کلینیکی (بالینی) دوره‌های کارشناسی و کاردانی 849 هزار ریال، واحد کلینیکی (بالینی) دکتری حرفه‌ای یک میلیون و 211 هزار و 70 ریال، واحد رساله دکتری حرفه‌ای رشته پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی دو میلیون و 76 هزار و 300 ریال و واحد رساله دکتری حرفه‌ای رشته داروسازی دو میلیون و 662 هزار و 300 ریال می‌باشد.

بر اساس گزارش ایسنا، هزینه تحصیل در واحدهای خارج از کشور به صورت ارزی دریافت می‌شود، متقاضیان تحصیل در این واحدها باید قبل از اعزام منبع تامین هزینه تحصیل در خارج از کشور را به دانشگاه آزاد اسلامی اعلام و به تایید آن برسانند.


پرداخت 560 هزار ریال جهت بیمه و خدمات آموزشی علاوه بر شهریه

واحدهای دانشگاهی به منظور تامین هزینه‌های ثابت و سرما‌یه‌ای خود در مقطع دکترای حرفه‌ای رشته‌های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی، می‌توانند به هنگام ثبت‌نام علاوه بر دریافت شهریه‌ ثابت و متغیر نیمسال اول، شهریه ثابت سه نیمسال متوالی دیگر را که مربوط به دوره علوم پایه رشته‌های مزبور می‌باشد،‌ یکجا مطالعه و در صورت دریافت به حساب شهریه نیمسال‌های آینده دانشجو منظور کنند.

بر این اساس، کلیه پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری که قصد ثبت‌نام دارند باید وجوه شهریه متعلقه، هزینه خدمات آموزشی و مبلغ 10 هزار ریال حق بیمه دانشجویی را پس از انجام مراحل ثبت‌نام صرفا به حساب جاری واحد یا مرکز دانشگاهی نزد بانکی که از طرف واحد یا مرکز دانشگاهی اعلام خواهد شد واریز کنند.

هنگام ثبت‌نام به غیر از وجوه فوق الذکر پذیرفته‌شدگان و ذخیره‌ها ملزم به پرداخت وجوه دیگری نخواهند بود و دریافت هرگونه وجه غیر از آن به هر عنوان (جریمه، دیرکرد، خودیاری، همیاری، علی‌الحساب و ...) ممنوع و خلاف مقررات است و چنانچه از پذیرفته‌شدگان چنین درخواستی شود،‌ می‌توانند موضوع را با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات در میان گذارنند.

دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه و در نیمسال اول باید مبلغ 550 هزار ریال به عنوان هزینه خدمات آموزشی جهت برگزاری مسابقات ورزشی، سمینارهای منطقه‌ای، دبیرخانه مناطق، تهیه کارت دانشجویی و کمک به صندوق رفاه دانشجویی را به همراه شهریه نیمسال اول به شماره حساب جاری محل دانشگاهی قبولی واریز کنند.


مهلت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان تا روز شنبه

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری که از روز یکشنبه آغاز شده است، تا پایان وقت اداری روز شنبه 27 شهریور ماه ادامه دارد و عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان و ذخیره‌ها در روز و ساعت مقرر برای ثبت‌نام، به منزله انصراف از ثبت‌نام تلقی می‌شود و هیچگونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

همچنین از آنجایی که پذیرش برای رشته‌های دکترای حرفه‌ای داروسازی و دندانپزشکی برای دو نیمسال اعلام شده است بعضی از پذیرفته شدگان این رشته‌ها بر اساس رتبه از بهمن ماه سال جاری مشغول به تحصیل خواهند شد.

کد خبر 115904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز