همشهری آنلاین: هفته‌ سوم لیگ برتر آلمان روز شنبه (۱۱ سپتامبر / ۲۰ شهریور) ادامه یافت. در دیدارهای بعد از ظهر شنبه، لورکوزن متوقف شد و دورتموند از سد وولفسبورگ گذشت. شالکه‌ نایب‌قهرمان هم در پایان دیدار سومش به قعر جدول سقوط کرده است.

bundesliga

سومین هفته‌ بوندس‌لیگا در دسته‌ برتر شامگاه جمعه (۱۰ سپتامبر / ۱۹ شهریور) با بازی تیم‌های شالکه، نایب‌قهرمان فصل گذشته و هوفن‌هایم آغاز شد. شالکه که علیرغم خریدهای متعدد هنوز شکل ایده‌آل بازی خود را نیافته و از دو بازی نخست فصل خود تنها تفاضل گل منفی دو را اندوخته بود، نتوانست از میزبان هفته‌ سوم هم امتیازی بگیرد و با دو گل خورده‌ بیشتر به خانه بازگشت.

شاگردان ماگات که با تغییرات زیاد در ترکیب تیم به میدان رفته بودند، با وجود تحمیل خود بر هوفن‌هایم در دقایق اولیه به نتیجه نرسیدند. شالکه‌ای‌ها پس از گل اسحاق فورسا، مدافع-هافبک غنایی میزبان در دقیقه‌ ۳۷، تا پایان نیمه‌ نخست هم تمام تلاش خود را برای تغیر نتیجه به کار بردند. خط دفاعی آب‌دیده و هماهنگ هوفن‌هایم که نقطه‌ قوت این تیم محسوب می‌شود، به همراه توم اشتارکه، دروازه‌بان این تیم، در پایان سومین دیدار فصل هم اجازه‌ عبور توپ از خط دروازه‌ خودی را ندادند.

هوفن‌هایم در ۴ بازی پیشین خود تنها یک گل، آن هم از روی نقطه‌ پنالتی دریافت کرده است.

حضور نیکولا پلستا فرانسوی و کلاس‌یان هونتلار هلندی هم گره‌ای از کار شالکه نگشود. ضعف تیمی و ناهماهنگی بازیکنان این تیم بار دیگر و این بار ۳ دقیقه پس از پایان ۹۰ دقیقه‌ قانونی بازی، گل دیگری را تقدیم شاگردان رالف رانگنیک کرد؛ گلی که توسط سجاد صالحویچ بوسنیایی و با کمک بازیکن بداقبالی به نام نویر، سنگربان ملی‌پوش شالکه، به درون دروازه غلتید.

در بازی هفته‌ دوم شالکه هم ارسال کرنر بازیکنان هانوفر به روی دروازه‌ این تیم بدون دخالت مهاجمان حریف به سینه‌ نویر برخورد و وارد دروازه شد.

شالکه پس از سه هفته بدون امتیاز و تفاضل گل منفی ۴ بدترین نتایج بوندس‌لیگای خود از فصل ۱۹۷۷ - ۱۹۷۸ را رقم زده است. این تیم روز سه‌شنبه در چارچوب رقابت‌های چمپیونزلیگ اروپا، مهمان تیم لیون، نایب‌قهرمان فصل پیشین فرانسه خواهد بود.

فلیکس ماگات با وجود سرمایه‌گذاری‌های میلیونی و نتایج ضعیف در بازی‌های اخیر هم‌چنان خوش‌بین بوده و معتقد است که در تیمش حتی از جهاتی پیشرفت هم دیده می‌شود. او در عین حال اضافه می‌کند که شالکه هنوز به هماهنگی لازم نرسیده است.

هوفن‌هایم بدین ترتیب با پیروزی دو بر صفر بر شالکه، با ۹ امتیاز از ۳ بازی و تفاضل گل مثبت ۶ در صدر جدول بوندس‌لیگا قرار دارد. مهم‌ترین رقیب این تیم کایزرزلاترن است که در پایان هفته‌ دوم به طور مشترک در جایگاه نخست ایستاده بود و در بازی هفته‌ سوم خود روز یکشنبه (۱۲ سپتامبر / ۲۱ شهریور) به دیدار تیم ماینتس می‌رود.

شالکه در پایان سومین دیدار خود در فصل جاری در جدول از آخر دوم است.

بوروسیا دورتموند ۲ - وولفسبورگ 0

یکی از دیدارهای بعد از ظهر شنبه را تیم‌های بوروسیا دورتموند و وولفسبورگ برگزار کردند. این بازی پس از ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم با نتیجه‌ دو بر صفر به سود دورتموند به پایان رسید. گل‌های این بازی را نوری شاهین، هافبک ترک، و شینجی کاگاوا، هافبک ۲۱ ساله‌ ژاپنی (دقیقه‌ ۶۷) به ثمر رساندند. سهم دیه‌گو، ستاره‌ برزیلی تیم وولفسبورگ هم از این بازی تنها یک کارت زرد بود.
شاگردان یورگن کلوپ با احتساب این پیروزی ۶ امتیازی شدند و از سوی دیگر راه "گرگ"های بوندس‌لیگا را برای کسب نخستین امتیاز فصل جاری سد کردند. تیم وولفسبورگ در هفته‌ گذشته پیروزی ۳ بر 0 خود بر ماینتس را هم با شکست ۴ بر ۳ عوض کرد.
این بیست‌وهفتمین دیدار رسمی دو تیم بود که در ‌آن چهاردهمین پیروزی نصیب دورتموند شد. تیم وولفسبورگ با این شکست و با یک پله سقوط، در پایان سومین دیدار خود در فصل ۲۰۱۰ - ۲۰۱۱ به جایگاه پانزدهم جدول رسید. دورتموند در مقابل با ۲ پله صعود ششم شد.

هانوفر ۲ - لورکوزن ۲

تیم بایر لورکوزن در سومین دیدار خود در فصل جاری در برابر هانوفر به تساوی رسید. این نتیجه هانوفر را با یک پله سقوط به رتبه‌ سوم جدول رساند.

نخستین گل این دیدار را دیدیر یاکونان، مهاجم اهل ساحل عاج برای هانوفر به ثمر رساند. میشائل بالاک، کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان، در ترکیب لورکوزن نتوانست در دقایق حضورش در زمین، این گل را جبران کند. او در نهایت پس از دریافت یک کارت زرد (در دقیقه‌ ۱۵) در دقیقه‌ ۳۱ به دلیل مصدومیت جای خود را به لارس بِندر ۲۱ ساله داد.

در این دیدار هم‌چنین امانوئل پوگاتتس اتریشی، مدافع هانوفر، به دلیل دو اخطاره‌شدن در دقیقه‌ ۳۶ از زمین مسابقه اخراج شد. شاگردان میرکو اسلومکا اما با وجود ۱۰ نفره‌بودن دروازه‌ خودی را تا پایان نیمه‌ نخست بسته نگهداشتند.

هانوفر که با پیروزی بر اینتراخت فرانکفورت و شالکه در دو هفته‌ اخیر فصل موفقی را ‌آغاز کرده، در دقیقه‌ ۵۰ بازی توسط محمد عبدلاو گل دوم را زد تا به پیروزی شکننده‌ خود قوام بیشتری ببخشد.

فشار لورکوزن برای تغییر نتیجه اما بی‌ثمر نماند و سرانجام این ارِن دردیوک، مهاجم سوئیسی تیم بود که پاس پاتریک هلمِس، هم‌تیمی ۲۶ ساله‌ خود را با پای راست تبدیل به گل کرد تا یوپ هینکس، مربی تیم، به موفقیت شاگردانش کمی امیدوار شود. تلاش‌ها سرانجام نتیجه داد و هلمس، سازنده‌ گل نخست، در دقیقه‌ ۹۰ بازی نتیجه‌ را به تساوی کشاند.

با این نتیجه لورکوزن با یک پله صعود نسبت به هفته‌ دوم، تا رده‌ هشتم جدول بالا آمد.

دیگر دیدارهای روز شنبه

بعد از ظهر شنبه هم‌چنین تیم‌های هامبورگ و نورنبرگ به دیدار هم رفتند که این مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید. هامبورگ با این پیروزی در مکان دوم جدول ایستاد.

رویارویی تیم‌های اینتراخت فرانکفورت و بوروسیا مونشن‌گلادباخ هم با پیروزی نه‌چندان دشوار و پر گل فرانکفورت (۴ بر 0) به پایان رسید. فرایبورگ نیز موفق شد در دیگر دیدار این روز اشتوتگارت را با نتیجه‌ ۲ بر 1 از پیش رو بردارد. تیم اشتوتگارت با این نتیجه جایگاه خود در قعر جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا را تثبیت کرد.

در این میان یکی از حساس‌ترین دیدارهای روز دوم از هفته‌ سوم را بایرن مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی، و وردربرمن برگزار کردند؛ دیداری که در نهایت بدون ردوبدل‌شدن گل با نتیجه‌ مساوی به پایان رسید.

بایرن که دیدار هفته‌ دوم در برابر کایزرزلاترن را با شکست ۲ بر 0 به پایان برده بود، برای حضور در بالای جدول، روی ۳ امتیاز این دیدار خانگی حساب ویژه‌ای باز کرده بود. این تیم تا اینجای رقابت‌ها از ۳ بازی ۴ امتیاز اندوخته و در جایگاه یازدهم جدول قرار دارد.
در سوی دیگر میدان، برای وردربرمن کسب یک امتیاز و عدم شکست از مدافع عنوان قهرمانی در خانه‌ حریف کاملا رضایت‌بخش بود. شاگردان توماس شاف با امتیاز برابر با مونیخ و تنها به دلیل گل زده‌ بیشتر در مکان دهم قرار دارند.

به گزارش دویچه‌وله، هفته‌ سوم بوندس‌لیگا با دیدار تیم‌های کایزرزلاترن و ماینتس، و سن‌پاولی و کلن در روز یکشنبه (21 شهریور) به پایان می‌رسد.

کد خبر 115881
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز